Jump to content
Sign in to follow this  
stiggo

Jumbo Magnum Vaktel

Recommended Posts

Jeg har vert så heldig å fått tak i rugeegg av en ny og større utgave av Jumbo vaktelen, Jumbo Magnum!!

I følge hva oppdretteren sa, kunne denne typen nå en vekt på 450-500 gr. Blir spennende å se når disse klekker ut og vokser seg til :evil:

Hvor har du fått tak i disse? jeg trodde ikke det var så mange i norge som hadde disse. Jeg har vurdert å importere noen.

Du får oppdatere hvordan det går! kjempe spennende :evil:

Hvor har du fått tak i disse? jeg trodde ikke det var så mange i norge som hadde disse. Jeg har vurdert å importere noen.

Du får oppdatere hvordan det går! kjempe spennende :evil:

Danmark, gjennom Dansk Fjerkræ Forum klarte jeg å leite meg frem til oppdretter av denne type vaktel.

Kult! Jeg har vert i kontakt med en svenske. men det er noe som heter fansk kjempevaktel eller japansk jumbo vaktel. Begge disse typene blir mellom 400 og 500g. Disse ser ut akkurat som en eurovaktel bare at større.

skriv hvordan det går!! kjempe spennende med store vaktler da! jeg har prøvd å få tak i større vaktler, men de viste seg å være omtrent vanelig størrelse....

hentet du eggene eller fikk du dem i posten?

Heija!

Bestillte eggene via mail og betalte ved bank overføring. To-tre dager etter hentet jeg dem i posten :rolleyes:

vet om en som selger disse, han driver www.egtved-vaktelopdraet.dk :)

Er eggene til Jumbo vaktel større enn vanlig vaktel egg?

Eg har bare kinesisk dvergvaktel egg å sammenligne med, men kanskje bildet taler for seg?

På bildet, Jumbo vaktel egg og Kinesisk dvergvaktel egg.

post-2113-0-32336800-1310806225_thumb.jp

Hvordan har du gjort dette med import og mattilsynet? Jeg vurderer å se etter dverg paduaner i sverige/Danmark, men virker som det er mye styr for å få dette gjennom via mattilsynet.