Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, er det noen som har gode tips for og få hjem en rømmt moskusand?

Hun sitter i fjæresteinene 150 meter fra huset og nekter å komme hjem, når vi prøver og nerme oss så flyr hun bare ut på sjøen :smiley:

Hun flyttet til oss for 4 dager siden, og rømte for 2 dager siden.

Så jeg er usikker på om hun vet hvor hun hører hjemme..andrikken stakkar er jo ensom uten damen sin :grin:

Posted

Prøv å sett andrikken innen synsrekkevide får anda regner med hu vill trekke til han etter hvert. ellerså er ikke moskusanda så dom så det gjør noe har hatt flere tilfeller der de har reist ett godt stykke å uten hjemstedet innen synlighet finner de hjem igjen. fløtte de ned til elva i ett sommerhus jeg har der jeg skulle prøve ut å ha ender i. ene hua stakk 2 timer etter de var sluppet ut der for første gang å reiste oppover elva til jeg ikke så hu mere. måran etter satt hu nede i vannkanten like uttafor. slapp ut de 3 andre også å de lå ute på vanne de første 2 døyna men så vart de nåkk sultene så kom etter hvert opp å fram på plenen når de så folk der. de lerte fort at det var mat å natt plass der å kom opp til kvels for å få mat å vart stengt inn da hvis ikke var det rett ut på vannet igjen å ikke opp igjen før til mårasforing.

Posted

Prøv å sett andrikken innen synsrekkevide får anda regner med hu vill trekke til han etter hvert. ellerså er ikke moskusanda så dom så det gjør noe har hatt flere tilfeller der de har reist ett godt stykke å uten hjemstedet innen synlighet finner de hjem igjen. fløtte de ned til elva i ett sommerhus jeg har der jeg skulle prøve ut å ha ender i. ene hua stakk 2 timer etter de var sluppet ut der for første gang å reiste oppover elva til jeg ikke så hu mere. måran etter satt hu nede i vannkanten like uttafor. slapp ut de 3 andre også å de lå ute på vanne de første 2 døyna men så vart de nåkk sultene så kom etter hvert opp å fram på plenen når de så folk der. de lerte fort at det var mat å natt plass der å kom opp til kvels for å få mat å vart stengt inn da hvis ikke var det rett ut på vannet igjen å ikke opp igjen før til mårasforing.

Får prøve og ta med andrikken ned til henne i morgen hvis det blir tid til det:)

• 14 years later...
Posted
On 12.4.2011 at 11:09 PM, svenn said:

Hei, er det noen som har gode tips for og få hjem en rømmt moskusand?

Hun sitter i fjæresteinene 150 meter fra huset og nekter å komme hjem, når vi prøver og nerme oss så flyr hun bare ut på sjøen:smiley:

Hun flyttet til oss for 4 dager siden, og rømte for 2 dager siden.

Så jeg er usikker på om hun vet hvor hun hører hjemme..andrikken stakkar er jo ensom uten damer sin:glise: