camy Posted April 19, 2011 Report Share Posted April 19, 2011 Jeg fikk tre esker med diverse frukt og grønt fra butikken i dag. I den ene var det en god del fersk sjampinjong. Noen her som har gitt hønene dette før, og i såfall rå eller stekt/kokt? Lurte litt på å koke poteter, løk og sopp og gi til dem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kikki Posted April 19, 2011 Report Share Posted April 19, 2011 Jeg har gitt mine rå fersk champingong men det var heller lite populært. Det endte vel med at jeg plukket alt opp igjen fordi de ikke ville ha det. Fullt mulig de vil ha den kokt sammen med noe annet da, det har jeg ikke prøvd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nybakt hønemor Posted April 19, 2011 Report Share Posted April 19, 2011 Eg også fekk masse champignon frå butikken og her var det delte meininger i hønsehuset. I blandingsflokken min går visst alt ned mens hos svarthønsa låg champignonen igjen. Lur idee å koke ilag med poteter. Eg fekk massse purreløk og poteter (fleire kasser faktisk) frå butikken som eg kokte ilag, rekna ikkje med dei kom til å ete rå purreløk. Men kokt ilag med poter gjekk ned på høgkant. Og istadenfor å sile av vatnet eg kokte potene på så hadde eg oppi brødskaler osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
todos108 Posted April 20, 2011 Report Share Posted April 20, 2011 mente jeg har lest en plass at poteter var farlig. Men er det rå poteter de tenkte på kanskje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lofothanen Posted April 20, 2011 Report Share Posted April 20, 2011 hønene her hos meg hater sopp generelt....det er så lite populært,at hvis jeg får sopp fra butikken,så går den rett i søppla.det samme med rå potet. derimot kokt potet står høyt på lista i hønenes meny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nybakt hønemor Posted April 20, 2011 Report Share Posted April 20, 2011 mente jeg har lest en plass at poteter var farlig. Men er det rå poteter de tenkte på kanskje?Rå poteter er visst giftig ja, men eg koker alltid potetene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camy Posted April 20, 2011 Author Report Share Posted April 20, 2011 Takk for mange flotte svar Jeg får prøve meg litt fram og se hva som faller mest i smak. Det enkleste hadde jo vært om de spiste soppen rå...De er litt rare disse fuglene mine. Hvis de får paprika må den skjæres opp i småbiter før de spiser den, banan smaker best med en stripe skall på, appelsin må skjæres i to, epler og pærer må også deles i to osv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts