Gå til innhold

Første ruging av høns- og løpeand egg i maskin.


TUPPA

Anbefalte innlegg

Hei. :rolleyes:

Håper det er noen som kan hjelpe meg. Jeg har fått i oppdrag å ruge ut hønse og andeegg for min søster.

Kan jeg ruge de samtidig, og burde jeg vente noen dager med å legge inn hønseegga siden andeegg skal ruges ca ei uke lengre.

Bruker See Cube maskin med automatisk vending men har litt problemer med å sette den sammen. Noen som har en kort beskrivelse av montering? Samtidig lurer jeg på hvor lenge vannet varer i maskinen, og hvor mye som kan fylles opp slik at fuktigheta ligger der den skal. Vi skal skal bort noen dager i påsken så det er greit å vite om jeg må få noen til å fylle opp vannet.

Håper noen kan hjelpe meg.

Tuppa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Vet at det er flere som ruger ande- og hønseegg sammen, men jeg har aldri gjort det og ønsker derfor å høre hvilke erfaringer folk har. :rolleyes:

Men nå er det slik at hun har fått ande- og hønseegga samtidig så kan ikke se at jeg kan vente i 3 uker før jeg legger andregga på ruging. Noen som har erfaringer i forhold til temp og fuktighet på dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...