Jump to content
Sign in to follow this  
TUPPA

Første ruging av høns- og løpeand egg i maskin.

Recommended Posts

Hei. :rolleyes:

Håper det er noen som kan hjelpe meg. Jeg har fått i oppdrag å ruge ut hønse og andeegg for min søster.

Kan jeg ruge de samtidig, og burde jeg vente noen dager med å legge inn hønseegga siden andeegg skal ruges ca ei uke lengre.

Bruker See Cube maskin med automatisk vending men har litt problemer med å sette den sammen. Noen som har en kort beskrivelse av montering? Samtidig lurer jeg på hvor lenge vannet varer i maskinen, og hvor mye som kan fylles opp slik at fuktigheta ligger der den skal. Vi skal skal bort noen dager i påsken så det er greit å vite om jeg må få noen til å fylle opp vannet.

Håper noen kan hjelpe meg.

Tuppa :)

ikke det at jeg har prøvd men mener å ha lest at egg fra and og høner krever litt forskjellig under ruging så det er kansje ikke så lurt å ruge de sammen.

Vet at det er flere som ruger ande- og hønseegg sammen, men jeg har aldri gjort det og ønsker derfor å høre hvilke erfaringer folk har. :rolleyes:

Men nå er det slik at hun har fått ande- og hønseegga samtidig så kan ikke se at jeg kan vente i 3 uker før jeg legger andregga på ruging. Noen som har erfaringer i forhold til temp og fuktighet på dette. :)

Det er ingen problemer. Temp og fuktigheit er heilt likt.

Høns og andekyllinger bør ikkje vera ilag under oppdrettet pga. andungene griser veldig med vatn, og det er ikkje bra for små hønekyllingar.