Jump to content
Sign in to follow this  
Lynvingen

Nedre Gjerdal Gård:

Recommended Posts

Fikk gjort alt sammen i går! Pluss de som har ligget klukk har fått frem 6 kyllinger:) Bilder kommer..

6 nye medlemmer til verden:)

02062011229.jpg

Som dere kanskje ser fra eldere bilder så er veggen i hønsegården vært ganske stygg oh råtten, så nå har jeg modifisert den litt:)

02062011228.jpg

Første mann ut i det fine været i dag tidlig:

03062011231.jpg

Fine kamphøns! de står veldig høyt på ønskelista mi, stilige fugler :laugh:

Dem var rolige helt til i går kveld, da føyk hanene i kløra på hver andre.. Så blodet spruta.. Og en fikk igjen klistret øye på morgenen i dag.

Vet ikke om dette er for og finne sine plasser i Rangstigen eller om de fortsetter med dette enda. Så er det blitt ett lite minus til..

Begge silkene mine er Haner de også!! Så nå har jeg minst 5 Haner!! Og er på jakt etter 2 hvite silkehøner om noen skulle ha til salgs?

Endelig har andehuset kommet utpå vannet, ble bra det?

Huset.jpg

'

• Upvote 1

Dem var rolige helt til i går kveld, da føyk hanene i kløra på hver andre.. Så blodet spruta.. Og en fikk igjen klistret øye på morgenen i dag.

Vet ikke om dette er for og finne sine plasser i Rangstigen eller om de fortsetter med dette enda. Så er det blitt ett lite minus til..

Begge silkene mine er Haner de også!! Så nå har jeg minst 5 Haner!! Og er på jakt etter 2 hvite silkehøner om noen skulle ha til salgs?

Endelig har andehuset kommet utpå vannet, ble bra det?

Huset.jpg

'

Bra... Jeg ville kalt det supert!! :rolleyes:

• Upvote 1

Hei kjempeflott prosjekt, vart heilt missunnelig her altso ;)

Bor endene på dammen om vinteren også, eller har du anna hus til dei då?

Skla til å bygge andehus sjølv straks og fole kjekt å sjå korleis andre gjer det. Har berre en liten dam då, 1x3m, så huset skal på stå på land.

Mye har skjedd siden jeg har vært her inne, og kan si at siden sist har jeg fått 4 moderne kamphøns som har formert seg godt, flere toppet hollendere, 3 brahma kyllinger, 1 sort silke, 1 vilt farge silke, 2 perlehøns, 3 Asell?(kamphøner), 2 Australorps, 1 moskus, 1 indisk løpe and, 1++ nye artige klekkinger.

Bestilt opp rugemaskin.. og Malayser parr...

Skal snart bygge ut hønsehuset pluss legge tak på hønsegården..

Ønsker er nå og få inn noen Nakenhals og paduaner i flokken:)

Se om jeg får lagt ut noen bilder snart igjen:)

Hei kjempeflott prosjekt, vart heilt missunnelig her altso :)

Bor endene på dammen om vinteren også, eller har du anna hus til dei då?

Skla til å bygge andehus sjølv straks og fole kjekt å sjå korleis andre gjer det. Har berre en liten dam då, 1x3m, så huset skal på stå på land.

I vinter har dem bodd i hønsehuset, men er siste gang jeg gjør siden de griser noe voldsomt.. Så må bygge andehus til vinteren på land

Da har det blitt klekket 5 kyllinger i maskinen! SPent hvem som er far og mor til disse. Og 5 egg i maskinen der blodårene har begynt og titte frem og mor er toppet hollender og store muligheter far er Moderne engelske kamphøns.. Blir artig mix og se på hehe. Pluss bestilt 6 rugeegg med Nakenhals.

Nå må jeg bygge ut Hønsehuset pluss mulig selge noen i fra gården ettehvert:(