Jump to content
Sign in to follow this  
carina

Kjønn og farge på kyllinger

Recommended Posts

Hei hei!

Jeg har fire Dverg Kochiner som blir fem uker i morgen, de er tilsynelatende svarte og litt gule, og jeg ser at noe lys dun sitter ytterst på noen svarte fjær. Er det sånn at kyllingen blir helt svart selv om den hadde mye gul dun? Hønene og hanene som kyllingene stammer fra var hvite, brune og svarte så de jeg kjøpte av visste ikke hvilken farge kyllingene ville bli... hva tror dere? Er det sånn at alle DK'r blir helfarga, eller kan det være lyst bryst på en svart høne f.eks? Har bilde av kyllingene i galleriet mitt :smiley:

Og klarer dere å se om det er haner eller høner jeg har? Føler den ene kyllingen er "tøffere" enn de andre, men kan jo bare være fordi den er noen få dager eldre..? (den mørkeste kyllingen) Han jeg kjøpte av syntes det var vanskelig å se forskjell, de var jo bare 1 mnd gamle da. Ikke særlig proff var han heller, men jeg skal jo ikke drive oppdrett, bare ha noen koselige hagehøns :laugh: I tilfelle noen ble haner skulle jeg få bytte senere, men jeg er jo så glade i alle allerede rolleyes.gif

Kan bli alle ulige farge kombinasjoner :smiley:

eg har sorte og sorte med brune krage (nakke) og hvit med sort spetter på ryggen ;D

Kan bli alle ulige farge kombinasjoner :laugh:

eg har sorte og sorte med brune krage (nakke) og hvit med sort spetter på ryggen ;D

Stilig :lol: Blir gøy å se hva mine ender opp med da! :smiley:

Du burde kunne se forskjell på dem nå , hane kyllingene har nok nå allerede større kam enn hønekyllingene dine ,kammen trer frem ganske tidlig på den rasen :)

Du burde kunne se forskjell på dem nå , hane kyllingene har nok nå allerede større kam enn hønekyllingene dine ,kammen trer frem ganske tidlig på den rasen :)

Suuuupert :blush: takk for svar!