lundis87 Posted May 16, 2011 Report Share Posted May 16, 2011 Lurer på om noen har noen erfaring eller formening om hvordan det er å gi gresset som ligger igjen etter gressklipperen/i oppsamleren til høner? Mener å ha lest ett sted at man ikke burde gi det fordi det kunne være spor av olje/bensin i det, men synes dette høres rart ut..Tenkte også at det kunne være en grei erstatning å ha på bakken i en nedtråkket utegård.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andemor Posted May 16, 2011 Report Share Posted May 16, 2011 Mine høns har alltid fått "gressklippergress" inn til seg i hønsegården. Har aldri merket noe negativt, og jeg har hatt høns i mange år! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob Sme Posted May 16, 2011 Report Share Posted May 16, 2011 Jeg har også gitt gress fra gressklipperen til hønene mine. De liker veldig godt å sparke i det. Har ikke hørt at det kan være farlig for hønene. Jeg har ikke merket at noen av dem har blitt syke etter at de har spist gresset Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lykketroll Posted May 16, 2011 Report Share Posted May 16, 2011 Det gresset er ofte ganske sterkt for magen, da gjæring/råtne prosessen starter etter veldig kort tid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
todos108 Posted May 16, 2011 Report Share Posted May 16, 2011 Jeg har hørt men skal være forsiktig med å gi til hester bl.a fordi det går varmgang i det veldig fort. Til hønene tror jeg ikke det er noe problem for de sparker det jo rundt. Men kan jo være litt obs på å strø det rundt selv også.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andvor Posted May 16, 2011 Report Share Posted May 16, 2011 Jeg har hørt men skal være forsiktig med å gi til hester bl.a fordi det går varmgang i det veldig fort. Til hønene tror jeg ikke det er noe problem for de sparker det jo rundt. Men kan jo være litt obs på å strø det rundt selv også..det stemmer at det kam bli varmt ganske fort inni midten, før tømte vi mye i en dunge (på tipp plass) ble liksom varmt når det lå slik før det begynner og rotne,vi pleier bare strrø en passelig mengde inni utegården så det både ligger utover med samtidig er en liten dunge så dei kan sparke i det selv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts