Gå til innhold

Kjønnsforskjell på brahma


veronic

Anbefalte innlegg

avem

Hvor gammel sånn ca er Brahmaen når man ser forskjell på kjønnet ? Får tre brahmakyllinger i morgen :-)

kommer vel ann på fargen, men hvist du får fra hvert kjønn så skulle det vere enkelt..

hanen får nemlig senere fjør på stjerten så hønene får fjør først på halen :D ca. uker 3 -4 burde gå greit og se det

hos gull sort båndet/ åkerhønefarget er høne kyllingene mørkere på ryggen og mere flekkete på vingene, det kan du se tidlig alle rede etter 1 uke..

har bare testet så vidt selv, men har hørt det av andre og har vert riktig på mine :)

Masse Lykke til med Brahmaene

:)

legger ut bilde av min kylling, ca 2-3 uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer vel ann på fargen, men hvist du får fra hvert kjønn så skulle det vere enkelt..

hanen får nemlig senere fjør på stjerten så hønene får fjør først på halen :wub: ca. uker 3 -4 burde gå greit og se det

hos gull sort båndet/ åkerhønefarget er høne kyllingene mørkere på ryggen og mere flekkete på vingene, det kan du se tidlig alle rede etter 1 uke..

har bare testet så vidt selv, men har hørt det av andre og har vert riktig på mine :)

Masse Lykke til med Brahmaene

:)

legger ut bilde av min kylling, ca 2-3 uker..

Hei :-)dette blir spennende, skal prøve å se etter tegnene du forteller om. Kyllingen på bildet var kjempefin :-) Gleder meg masse til i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe kan hende det er et tegn, min kylling har veldig store vinger men nesten ikkje fjør andre steder, han har fått litt fjør på krærene og nakke i det siste det er 4 uker.

klekket 4 kyllinger i går dag, så skal bli spennende og se hva det blir

det er ikkje sikkert hanen vil prøve seg på dei da, siden det er utrolig stor forskjell men sikkert best og ikkje ha dei i lag når den tid kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

kommer vel ann på fargen, men hvist du får fra hvert kjønn så skulle det vere enkelt..

hanen får nemlig senere fjør på stjerten så hønene får fjør først på halen :wink: ca. uker 3 -4 burde gå greit og se det

Betyr dette at en brahma hønekylling som er fire uker vil ha stjert, mens hanekyllingen vil mangle/ha mindre stjert? Det er jo litt uvanlig, min erfaring er at stjerten hos andre raser kommer først hos hanen. Men jeg har ingen erafring med brahma da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...