Jump to content
Sign in to follow this  
Skiftestads

Klekketid

Recommended Posts

Har lånt ein eldre rugemaskin og har no første maskinklekking på gong. "Termin" (21 døgn) er i morgon kveld.

Allereie i dag tidleg var det sprekk/laust skal på nokre av egga. Eg høyrer óg piping og ser at nokre av dei heile egga lear på seg.

Så er spørsmålet: Kor lang tid går det frå første sprekk til kyllingen er ute?

Som "førstegongsfødande" er eg jo bekymra for alt som kan gå galt, at det skal vere noko feil med luftfuktigheita slik at kyllingane ikkje kjem seg ut osv.

Då eg for ei stund sida hadde ei klukkhøne døydde kyllingane i dei 2 siste egga (høyrde piping/banking den eine dagen og neste dagen var dei daude :rolleyes: )

det pleier gå fint :D

når du ruger i maskin pleier dei som får sprekker først komme fint ut, det er hvist det ikkje kjem sprekker eller sprekkene begynner og komme på overtid da bør du kansje hjelpe til :rolleyes:

ved forje klekking begynnte kyllingene og klekke dag 19 - 20 alle var komet til dag 22.

så når dei hadde fått eit hull så ser du om det egget fremdeles har hull etter noen timer, da bør du hjelpe til forsikktig ;)

for hvist dei har fått eit hull så begynner dei og tørke hvist dei ikkje kjem ut, da blir dei sittende fast. men går som regel greit :laugh:

Lykke til

Når jeg klekket sist, så tok det vel 12+ timer fra første hull i egget til kyllingen var ute på flere av eggene. De har jo litt av en jobb foran seg, så de tar vel seg en hvil innimellom vil jeg tro..

Jeg hjalp noen av mine sist, og det var stor prosess.. hjelper man man dem for tidlig risikerer man dem ikke har absorbert hele plommen i egget.. ellers har ikke alle blodårene i den tynne hinna rundt kyllingen "trekk inn i kyllingen" så kyllingen risikerer og blø ihjel om man river disse opp.. Derfor er det vel lurt og være forsiktig med og ikke begynne og hjelpe til for tidlig også.

Eg har høyrt andre seie at ein ikkje skal hjelpe til. Dei seier at om ikkje kyllingen kjem ut ved eiga hjelp så er han ikkje levedyktig. Eg plukka no vekk ein del skal på det egget eg var mest bekymra for (det hadde hol allereie halv 7 i dagtidleg). Kyllingen peip no, så det er iallefall liv.

Koss gjer du når du hjelper til? Eg reiv litt i hinna rundt holet etter å ha fjerna skal. Då kom det ut litt blod, så eg berre la egget tilbake. Meiner å ha lest noko om at kyllingen kan byrje å blø?

Eller burde eg ha opna så mykje at eg såg kyllingen? Ikkje greitt å vere nybegynnar :rolleyes:

Edit: Der hadde Bluebell skrevet noko om akkurat dette mens eg posta mitt innlegg. Då ventar eg iallefall ei god stund før eg gjer noko meir. Håpar ikkje eg har tatt livet av stakkaren no :laugh:

Dersom du åpner for mye slik at hinna begynner å blø, er det kyllingen som blør. Du kan risikere at kylingen blør ihjel. Det er derfor det er vanskelig å hjelpe kyllingene. De kan godt bruke 12 timer uten at noe er gale. Dersom du velger å hjelpe kan du ta litt og litt. Det vil allikevell ta lang tid. Blodårene trekker seg etterhvert tilbake og da kan du løsne hinna der. Du kan også ta litt av skallet uten å revne hinna, da ser du lett hvor mye av hinna som er klar.

Kyllingene kan ligge opp til to døgn inni i skallet etter første hull.

Det lengste hos oss har vært 1,5 døgn, og kyllingene har bare plutselig kommet ut av egget og vært i kjempefin form!

Jeg har svært dårlig erfaring med å hjelpe kyllinger ut, og prøver å unngå det lengst mulig.

Det går fint med kyllingen sjølv om eg "pakka" han ut. Så får me sjå om han klarar første veka. Har lest at dag 4 og 5 er mest kritiske!?

Har 5 nyklekte fotbefjæra kyllingar no. Berre to av dei gjorde heile jobben sjølv.. Det er iallefall to egg til med liv i. Eg skal la dei liggje no når eg veit at dei kan ligge så mykje som opptil 2 døgn.

Eg har forresten berre gitt kyllingane vatn. Har lest ein stad at dei kan få dødeleg diare om ein fórar dei første døgnet..?

Vi lar kyllingene få mat etter kun ett halvt døgn i rugemaskina. Da blir du flyttet over i egen eske med varmepære. Der får de undulatfrø, knust kraftfor, egg, også kutter jeg opp litt vassarve og gress til de. Og selvsagt vann da.

Jeg vil påstå at de to første ukene er ganske kritiske. De kan få diare, ja, og da er det viktig å følge med baken deres. Det kan bli en "utenpå" forstoppelse der bak. Og det bør fjernes hvis det skjer.

Vi har nå en ukes gammle Chabos, og de er veldig baktunge, merkelig nok. Så av og til faller de på ryggen og kommer seg ikke opp igjen.

Det er veldig mye å følge med! Men det er utrolig morro å lykkes! :rolleyes: