Gå til innhold

forslag til felles oppdrettliste


sfanett

Anbefalte innlegg

avem

Den på prydfugler er ikke oppdatert, så mange av de som oppdretter far faktisk sluttet og ikke fjernet seg fra prydfugler. Jeg har opplevd det med 4 jeg kontaktet der.

Hvordan kan du si den ikke er oppdatert? At noen av de som ligger der ikke redigerer oppdretterlisten sin er ikke det samme som at hele oppdretterlisten ikke er oppdatert. Det er lagt ned mye arbeid med denne oppdretterlisten for å gjøre de funksjonell. Det er vel en den enesten oppdretterlisten på nett for fjærfefolk som man kan redigere selv, og dermed sørge for at den er oppdatert.

Her må dere gå i dere selv, forvent ikke at andre ajourfører sitt oppdrett dersom andre ikke bruker litt tid på å vise hvilke arter en har i oppdrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker ikke lage ei ny.jeg tenker man kunnet brukt en liste som er godt kjent

Oppdretterlisten på Prydfugler.no var den første for fjærfefolk i Norge, og sannsynligvis norden. Hva mener du med å bruke en som er godt kjent? Har du lagt deg in selv? Det med oppdretterliste er et stadig tilbakevendede tema, noen skal absolutt finne opp kruttet på nytt. Det klages på at man ikke finner hvem som har oppdrett av ulike arter. Som nevnt over må man begynne med seg selv, gjør andre en tjeneste som du selv kan tenke deg å få. Hjelp til selvhjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretterlisten på Prydfugler.no var den første for fjærfefolk i Norge, og sannsynligvis norden. Hva mener du med å bruke en som er godt kjent? Har du lagt deg in selv? Det med oppdretterliste er et stadig tilbakevendede tema, noen skal absolutt finne opp kruttet på nytt. Det klages på at man ikke finner hvem som har oppdrett av ulike arter. Som nevnt over må man begynne med seg selv, gjør andre en tjeneste som du selv kan tenke deg å få. Hjelp til selvhjelp.

faktisk tengte jeg Prydfugler.no syns din side så veldig bra for kan selv fornadre på der og jeg har bere kyllinger ennu så syns for min del er for tidlig legge seg inn der men blir gjøre det når tiden er inne for dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du si den ikke er oppdatert? At noen av de som ligger der ikke redigerer oppdretterlisten sin er ikke det samme som at hele oppdretterlisten ikke er oppdatert. Det er lagt ned mye arbeid med denne oppdretterlisten for å gjøre de funksjonell. Det er vel en den enesten oppdretterlisten på nett for fjærfefolk som man kan redigere selv, og dermed sørge for at den er oppdatert.

Her må dere gå i dere selv, forvent ikke at andre ajourfører sitt oppdrett dersom andre ikke bruker litt tid på å vise hvilke arter en har i oppdrett.

Vel, nå har jeg ikke sagt at den ikke er funksjonell. Men kanskje den skulle hatt en slags "påminnelse" som blir sendt ut til alle registrerte. Type "driver du fortsatt med oppdrett, oppdater listen din her".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå har jeg ikke sagt at den ikke er funksjonell. Men kanskje den skulle hatt en slags "påminnelse" som blir sendt ut til alle registrerte. Type "driver du fortsatt med oppdrett, oppdater listen din her".

det blir mer arbeid for han som drifter siden. men vær enkel skulle passe på selv oppdatert eller fort slette sitt innlegg på oppdrett listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå har jeg ikke sagt at den ikke er funksjonell. Men kanskje den skulle hatt en slags "påminnelse" som blir sendt ut til alle registrerte. Type "driver du fortsatt med oppdrett, oppdater listen din her".

Jo, det er en god ide. I så fall må jeg gjøre det manuelt, det ligger ikke mulighet i systemet for å sende ut e-poster til de som er registrert i oppdretterkatalogen. Får se hva som kan gjøres. :smiley:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Oppdretterlisten på Prydfugler ble tatt vekk ved siste oppdatering av siden. Mye ble lagt ned av arbeid for å gjøre den funksjonell, man kunne blant annet oppdatere den selv når som helst. Etter min mening den beste løsningen på oppdretterliste for fjærfe på nettet. Men når alle skal ha egen oppdretterliste på egen hjemmeside er resultatet som nå at man må surfe over et utall hjemmesider for å finne info. Prydfugler.no var først i Norge med oppdretterliste på nettet uansett dyregruppe. :) Men jeg så ikke noe poeng i bruke tid og energi på noe som folk ikke kunne bli enige om å bruke, det var vel ca.20-25 oppdrettere som lå der, noen passet på å ajourføre sine data, andre ikke.

Programvaren ligger under admin på Prydfugler.no ennå, men er lite lysten på å legge ned masse arbeid igjen uten at folk kan enes om å bruke en felles liste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...