maykj@online.no Posted August 14, 2011 Report Posted August 14, 2011 Hønsene mine elsker mais, og til nå har de fått hermetisk utgave .Jeg mener å ha hørt at det er mulig å få tak i store sekker med mais, men jeg har spurt både på Felleskjøpet og på Norgesfôr her jeg bor, og ingen kan skaffe dette. Det blir litt dyrt og upraktisk i lengden å kjøpe hermetisk mais, og jeg innbiller meg at det kanskje heller ikke er så sunt . Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt storsekker her på Østlandet et sted? Quote
Circameg Posted August 14, 2011 Report Posted August 14, 2011 Se på denne linken... http://shop.fkra.no/epages/FKRA.sf/?ObjectPath=/Shops/FKRA/Products/17106&EPCategoryPath=kraftfor/hest/D10 Quote
Prisilla Posted August 14, 2011 Report Posted August 14, 2011 Eg har brukt Dueblanding til hønsa mine, dette har eg kjøpt på Felleskjøpet. Dette er for berekna på duer og inneheld mange sortar frød også mais, hønsa elskar det Quote
maykj@online.no Posted August 14, 2011 Author Report Posted August 14, 2011 Supert!! Takk for hjelp begge to . Quote
Mone Posted August 14, 2011 Report Posted August 14, 2011 Det er forskjell på duefor og flygefor til duer, begge er frøblandingar, men den siste inneheld ein del mais, og eit par andre sortar store frø som ikkje mine høner et... Men den første har då ikkje mais.... valgets kvaler... Det er uansett populært når eg kjem med koppen med frø i Quote
Schakenda Posted November 4, 2011 Report Posted November 4, 2011 HeiJeg har også problemer med å få tak i mais. Norgesfor her jeg bor er veldig behjelpelig, og hadde en sekk hel mais stående. Men istedet for å lage det til knust mais, ble det til maismel. Så nå har jeg 20 kilo maismel stående, som jeg har tenkt meg å bruke ved å bløte ut, eller koke grøt. Har dere noen erfaring med det?Jeg hadde også tenkt på maisflaker til hest, men ble litt i tvil om det går til høner. Men så vidt jeg skjønner går det greit? I tillegg får de hel havre, hvete, solsikker,og selvfølgelig hønefor. Skal også prøve soya, da jeg fikk en sekk med fra Norgesfor. som de hadde tilovers. Quote
lhb Posted February 4, 2012 Report Posted February 4, 2012 HeiJeg har også problemer med å få tak i mais. Norgesfor her jeg bor er veldig behjelpelig, og hadde en sekk hel mais stående. Men istedet for å lage det til knust mais, ble det til maismel. Så nå har jeg 20 kilo maismel stående, som jeg har tenkt meg å bruke ved å bløte ut, eller koke grøt. Har dere noen erfaring med det?Jeg hadde også tenkt på maisflaker til hest, men ble litt i tvil om det går til høner. Men så vidt jeg skjønner går det greit? I tillegg får de hel havre, hvete, solsikker,og selvfølgelig hønefor. Skal også prøve soya, da jeg fikk en sekk med fra Norgesfor. som de hadde tilovers. er det noen som har prøvd å gi høns champion maisflakes her lurer på om det funka greit Quote
maykj@online.no Posted February 4, 2012 Author Report Posted February 4, 2012 Jeg gir hønene mine Champions Maisflakes, og de elsker dette . Har ikke opplevd noen "bivirkninger," og de har brukt det i noen måneder nå. Quote
lhb Posted February 4, 2012 Report Posted February 4, 2012 Jeg gir hønene mine Champions Maisflakes, og de elsker dette . Har ikke opplevd noen "bivirkninger," og de har brukt det i noen måneder nå.da skal jeg kjøpe en sekk å prøve Quote
HøneMaren Posted September 27, 2020 Report Posted September 27, 2020 Den 4.2.2012 at 15.53, maykj@online.no skrev: Jeg gir hønene mine Champions Maisflakes, og de elsker dette . Har ikke opplevd noen "bivirkninger," og de har brukt det i noen måneder nå. Jeg har kjøpt En sekk Champions Maisflak - gir du dem slik de er fra sekken eller bløter du dem opp først? Quote
Recommended Posts