Jump to content

Recommended Posts

Har noen svar på følgende?Har anskaffet meg Berberhøns,disse fikk problemer med øynene,etter som tiden gikk.Etter at paret hadde, produsert en del egg,til rugemaskin,satte jeg Dem sammen med noen høns.Etter en stund,begynte De å bli rar,på ønene.Derfor lurer,Jeg på,om De kan være svake,for andres fuglers avføring,slik at De må gå i egne bur.Fuglene ble ikke bra i øynene igjen,så de måtte derfor slaktes.Har heldigvis noen kyllinger igjen.Håper på svar.

Hvordan artet problemene seg? Kan det være bihulebetennelse? I så fall blir øynene rennende, samt ofte med litt skum i øyevikene.

Det nesten som øynene,var limt igjen,og De var dårlige til å spise.Vet også flere somhar hatt samme problemet.Etter en stund, har det kommet puss på øynene, eller De har bare DØD.

Det nesten som øynene,var limt igjen,og De var dårlige til å spise.Vet også flere somhar hatt samme problemet.Etter en stund, har det kommet puss på øynene, eller De har bare DØD.

Du kan jo kontakte han som du kjøpte dem av eller er oppdretter på dem, er ikke han Dyrlege.

Har nå snakket med DYRLEGE JOHAN RAGNAR NESS ,angående mine problemer,med BERBERHØNS.HAN sa FØLGENE.Burene må ha sandbund,å være tørre.Fuglene bør heldst gå i egne bur,litt hvitløk av og til i vannet.Ellers bør det gis,en ormekur en til to ganger,i året.Med andre ord,så tåler De dårlig fuktighet.

Ja, dette er generelle regler som er viktige for de fleste hønsefugler. Berberhønsene lever vilt i et tørt klima. Det kan jo være at fuglene dine har orm, i så fall vil en ormkur hjelpe. Vi får håpe det ikke er noe annet som feiler de. Symptomene du beskrev passet ikke helt inn dersom de har orm. Da blir de veldig tynne, kjenn langs brystbeinet. I tillegg gaper de gjerne, derfor kalles dette også for gaporm. De gaper etter luft, på grunn av at ormen angriper luftveiene.