Gå til innhold

Legge nyklekte kyllinger under klukkhøne; gode råd?


Anbefalte innlegg

Jeg har 7 nyklekte kyllinger ( 2 dager gamle), og tilfeldigvis har den ene silkehønen min lagt seg klukk. Jeg ønsker ikke å gi henne egg å ruge ut nå, synes det begynner å bli litt sent på året, men er det en god idé å gi henne disse små kyllingene? Hvordan går jeg da frem, og bør jeg gjøre det fortest mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Hvis høna er skikkelig klukk så vil jeg tru hu godtar kyllingene dine og gjør det så fort du har mulighet ..virker som hønene godtar nyklekte kyllinger lettere enn de som har vokst litt... Jeg pleier å lure kyllingene under høna en og en til alle er under , så er det bare å holde et øye med hønemor for å se hvordan det går . Mat og vannkopper må være på plass og tilgjengelig for kyllinger og" mor" Jeg lar høna være aleine uten resten av flokken rundt seg den første tia slik at hun slipper å forsvare dem mot andre nyskjerrige med en gang.

Er det første gang høna ruger eller har kyllinger så hold ekstra godt øye med henne ( de kan bli litt forvirra :) for at kyllingene kom så fort )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...