Gå til innhold

Kyllinger og varme


Tonje

Anbefalte innlegg

Har nå tre kyllinger nede i kjelleren, og lurer på hvor lenge de trenger varmelampe. Får snart kull nr to, og har bare en varmelampe. De har fått fjær og er litt over to uker (3 uker da de andre klekkes.) Hvor mye tåler de ca nå? Kan de være i kjelleren (romtemp) uten varmelampe nå? Og hvor tidlig begynner de å fly? Må kanskje ha tak over kassa snart?

Trenger å vite det hvis jeg må kjøpe ny varmelampe, og de var dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Må bare si meg enig med Prisilla :azn: . Jeg er også veldig godt fornøyd med min nyanskaffede hønemor ( jeg har den lille med plass til ca 20 kyllinger). Jeg har de nyklekte kyllingene på kjøkkenet nå i starten og da er det godt å slippe det røde lyset fra vanlige varmelamper. Virker jo dessuten mer som en ordentlig hønemor, tenker jeg, og ser ut til at småkyllingene trives :smiley: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein varmelampe er grei å ha uansett. Eg har to, ting kan gå i stykker og etter erfaring er det fryktelig greit å ha reserve.

Om hausten skaffar eg altid nye pærer slik at eg har eit lager i påvente av vinter.

Eg kjøpte den minste hønemora fordi den passa best til buret eg har kyllingane i. Send ei melding til Tormod (administrator) eg er sikker på at han hjelper deg og sender hønemora raskt til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...