Gå til innhold

Alltid ekstremt sultne?


kikki

Anbefalte innlegg

avem

Når jeg hadde svømmefugler så brukte jeg å halvblande kraftforet med hvete eller valset havre , dette drøyer mye av kraftforet og kornet gir de en god metthetsfølese . Når jeg foret med brød/grønt så fikk de ikke kraftfor den dagen. Min erfaring er hvertfall at ender er ganske rå på mat spesiellt i oppvekstfasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fem stykker i oppvekstfasen, de går fritt ute hele dagen. Jeg forer dem to ganger om dagen, morgen og kveld. Jeg halvblander også foret. Jeg syns ikke de er så sultne akkurat :) . De er ikke interessert i brødbiter, eggerester eller andre godsaker. De hiver seg av og til over maten og stapper i seg flere munnfuller, men er raskt ferdige selvom det er masse mat igjen. De tar kanskje mellom 5-8 jafs og så er de ferdige. De er gode til å gresse da, så skal bli spennende å se hvordan det går når alt det grønne forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine erdelvis i oppvekstfasen og kan spise alt de vil ute. Allikevel er de alltid ekstremt sultne uansett hva de får. De er egentlig veldig interessert i alt jeg gir dem, selvom de får kraftfor i tillegg:) kanskje mine da bare er ekstra gla i mat. Søte er de nå hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell moskusender ser altid ut til og vere ekstremt sultne.. her kan mine 10 godt få 3 brød og 10 min etter om eg går bort der vill dei ha minst 3 brød til..

men da tar dei bare noen få biter så er egentlig ikkje sultne.. bare vill ha og ha mat hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. Ja sånn er mine også.. Men foret dere alle med kraftfor i tillegg? Har hørt om noen som kun foret ender med oppbløtt brød? Jeg har til nå også gitt mine kraftfor i tillegg, tenker jo det er nødvendig med tanke på næringstoffer, vitaminer og diverse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Som overskriften tilsier, er moskusender ekstremt sultne hele tiden.. Og hvor mye kraftfor skal de ha i døgnet? Her går de i tillegg helt fritt med fri tilgang på alt grønt, i tillegg får de brød og annet snacks..

På forhånd takk for svar:)

moskus ender spiser veldig mye gress hvis de har til gang på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...