rosette Posted October 13, 2011 Report Share Posted October 13, 2011 Hei forumvenner Jeg har ikke tidligere brukt hvitløk i vannet til hønene, men har begynt med det nå, og i den forbindelse så dukket det opp et kanskje litt dumt spørsmål i går. Da hadde jeg hatt hvitløksbiten i vannbeholderene en tre-fire dager, og det jeg lurer på er hvor lenge har den effekt eller med andre ord hvor ofte bør den skiftes ut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prisilla Posted October 13, 2011 Report Share Posted October 13, 2011 Ingen spørsmål er dumme. Kor lenge den har effekt har eg ingen formeining om, eg byttar etter ei veke samtidig som eg vaskar automaten. Eg har litt Eplecider eddik i automaten i tilegg, dette er også helsebringande samtidig som automaten held seg frisk lenger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosette Posted October 13, 2011 Author Report Share Posted October 13, 2011 Takk for svar Prisilla, og godt dere med erfaring holder ut med alle spørsmålene som kommer fra oss nybegynnere det luktet fremdeles greit hvitløk av biten etter fire dager, så jeg klemte litt på den, slik at det kom litt nye friske kanter ut, før jeg puttet den tilbake i vannet i går, så da lar jeg den ligge noen dager til før jeg skifter den ut. Du nevner Eplecider eddik over, hvor ca mye er "litt", er det snakk om en t- skje f eks til en liter ....?Jeg har to vannbeholdere på 5 L inne i hønsehuset og ute har jeg en som står på ben, med tank på 15 L.Hvor mye skal jeg bruke i disse av eddiken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prisilla Posted October 13, 2011 Report Share Posted October 13, 2011 Berre kjekt Eit par ts pr liter er sikkert passe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pippa Posted October 14, 2011 Report Share Posted October 14, 2011 Pleier å bytte ut hvitløksbåtene når de begynner å spire ( grønt lite skudd på toppen ) da har den gjort jobben sin Bruker å ha en stk i 3 liters og to stk i 5 liters automatene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosette Posted October 14, 2011 Author Report Share Posted October 14, 2011 takk for innlegget Pippa jeg er så glad i dette forumet, og det er så lærerikt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lthr Posted February 23, 2012 Report Share Posted February 23, 2012 Hvitløksbåtene som spirer i vannautomaten kan plantes. La den vokse i 1 - 2 md. Og du er hvitløksprodusent også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosette Posted February 24, 2012 Author Report Share Posted February 24, 2012 Det var jammen meg lurt Det skal jeg prøve på. Har aldri dyrket hvitløk før, så det blir spennende.Da blir jeg kanskje selvhjulpen med hvitløk også, så slipper jeg kjøpe i butikken.Takk for tipset ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts