Jump to content

Fersk hvitløk i vannet

rosette

Recommended Posts

Hei forumvenner :)

Jeg har ikke tidligere brukt hvitløk i vannet til hønene, men har begynt med det nå, og i den forbindelse så dukket det opp et kanskje litt dumt spørsmål i går. Da hadde jeg hatt hvitløksbiten i vannbeholderene en tre-fire dager, og det jeg lurer på er hvor lenge har den effekt eller med andre ord hvor ofte bør den skiftes ut?

Ingen spørsmål er dumme. Kor lenge den har effekt har eg ingen formeining om, eg byttar etter ei veke samtidig som eg vaskar automaten. Eg har litt Eplecider eddik i automaten i tilegg, dette er også helsebringande samtidig som automaten held seg frisk lenger.

Takk for svar Prisilla, og godt dere med erfaring holder ut med alle spørsmålene som kommer fra oss nybegynnere :)

det luktet fremdeles greit hvitløk av biten etter fire dager, så jeg klemte litt på den, slik at det kom litt nye friske kanter ut, før jeg puttet den tilbake i vannet i går, så da lar jeg den ligge noen dager til før jeg skifter den ut.

Du nevner Eplecider eddik over, hvor ca mye er "litt", er det snakk om en t- skje f eks til en liter ....?

Jeg har to vannbeholdere på 5 L inne i hønsehuset og ute har jeg en som står på ben, med tank på 15 L.

Hvor mye skal jeg bruke i disse av eddiken?

• 4 months later...