Gå til innhold

Pris på vaktel-mategg?


Skiftestads

Anbefalte innlegg

  • 9 måneder senere...
avem

Er du redd for salmonella er egg av maran og vaktel salmonella sikre, hos maran er at porane i skalet så små at dei ikkje slepp inn denne bakterien.

Vaktel egget har stort innhold av lysozym, dette stoffet drep skadelige bakteriar. Vaktel egget er altså motstandsdyktig mot skadelige bakteriar, i tilegg er kroppstemperaturen til vaktel høgare enn hos høns ;)

  • Upvote 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du redd for salmonella er egg av maran og vaktel salmonella sikre, hos maran er at porane i skalet så små at dei ikkje slepp inn denne bakterien.

Vaktel egget har stort innhold av lysozym, dette stoffet drep skadelige bakteriar. Vaktel egget er altså motstandsdyktig mot skadelige bakteriar, i tilegg er kroppstemperaturen til vaktel høgare enn hos høns :wink:

Alltid noe nytt å lære her på forumet, vist det om Maran egga, men ikke at det gjalt for vaktel også. Enda en grunn til å ha og å bruke vaktel egg :0)

  • Upvote 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom aldri noe svar på hvor mye et vaktel egg koster, jeg vurderer og selge egg til en restaurang eller noe, men aner jo ikke hva jeg skal ta for eggene, jeg har ikke vaktler enda, men har egg i maskinen så håper det klekker noe. og om det er interesse for vaktel egg her så vil jeg ha en liten produskjon på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...