miloli Posted October 27, 2011 Report Share Posted October 27, 2011 Hei Kan høner, eller rettere dverg kochin-fjortiser spise melke- og meieripordukter? Tenker feks på ost, middagsrester med melk, rømme etc. Og feks en halvspist frokostblanding med melk, youghurt eller biola? Håper noen kan svare! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sfanett Posted October 27, 2011 Report Share Posted October 27, 2011 ja det vil jeg trur. mine fugler får alt av matavfall tell og med kjøtt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miloli Posted October 27, 2011 Author Report Share Posted October 27, 2011 Hei og takk for svar. Ja, kjøtt har jeg også hørt er greit. De er jo ikke vegetarianere. Selv klarer jeg ikke å gi dem kyllingkjøtt, da. Når det gjelder melkeprodukter der det jo så mye snakk om melkeintoleranse, det å være vant til å drikke melk, at katter og hunder ikke skal ha (ku)melk etc... Derfor spørsmålet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miloli Posted October 27, 2011 Author Report Share Posted October 27, 2011 Hva med for eksempel grøtrester? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sfanett Posted October 27, 2011 Report Share Posted October 27, 2011 ja. har dame fra asia der gir dem rå ris å til hønene og kyllingene. høns er spiser alt. noe kan gå seinere å spise enn annet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prisilla Posted October 28, 2011 Report Share Posted October 28, 2011 Melkeprodukt er bra for bakteriefloraen i tarmen til høns, berre å gi Ofte kan rømme eller matjoughurt hjelpe høns med td sur kro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miloli Posted November 2, 2011 Author Report Share Posted November 2, 2011 Takker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klara Sofie Posted November 10, 2011 Report Share Posted November 10, 2011 Hønene mine er veldig glad i hvit ost. Har je g en rest deler jeg den i terninger og gir dem, og det går ned på høykant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miriam Posted November 14, 2011 Report Share Posted November 14, 2011 i naturfag sa de at det var en del bakterier i melkeprodukter,men bakterer som er bra for kroppen..sikkert det for høner også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miloli Posted November 17, 2011 Author Report Share Posted November 17, 2011 Ja, jeg prøver ut diverse nå Men de er jo så kresne...!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts