minibonden.blogg.no Posted November 2, 2011 Report Share Posted November 2, 2011 Kan hønene spise kaffegrut? Leser her inne at mange av dere gir alt mat-avfall til hønene, innebærer det også kaffegrut o.l.Det er jo også mye annet en mat som går i matsøppla, så jeg synes det ville blitt litt rart og gi alt det til hønene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hagehøna Posted November 2, 2011 Report Share Posted November 2, 2011 Tror du må sortere litt. Her har vi en bolle på benken til hønerester, og vanlig matsøppel til alt som hønene ikke skal ha. Tror nok kaffegrut hører til der... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sfanett Posted November 6, 2011 Report Share Posted November 6, 2011 jeg har ikke gitt dem kaffegrut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kikki Posted November 6, 2011 Report Share Posted November 6, 2011 Kaffegrut er vel på ingen måte mat egentlig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prisilla Posted November 6, 2011 Report Share Posted November 6, 2011 Nei! Høner bør ikkje ete kaffegrut! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minibonden.blogg.no Posted November 6, 2011 Author Report Share Posted November 6, 2011 okei, takk for svar Det var det jeg mente jeg og men siden folk sier de gir all matavfall til hønene begynte jeg og lure...Vi bruker også metoden din Hagehøna med en bolle til hønsemat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klara Sofie Posted November 10, 2011 Report Share Posted November 10, 2011 Jeg gir ikke hønene noe jeg selv ikke ville spist.....sikkert litt for nøye her, men mat som er ekkel og udelikat går i matsøpla, ikke i hønsehuset Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prisilla Posted November 10, 2011 Report Share Posted November 10, 2011 Likevel er det mat vi kan ete som hønsa ikkje må få. Eit eksempel på dette er avokado, denne er svært giftig for høns. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts