Andreas E. Posted November 14, 2011 Report Share Posted November 14, 2011 Syns hønene mine har så løs avføring. den er normal i fargen å se på vil jeg mene brun-mørk brun og lukter ikke noe unormalt. konsistensen er er som blævt læire og med litt helt flytende. De er alle friske å raske. det begynte når jeg fløtte de inn får vinteren når de gikk ute virket avføringen en del fastere. så jeg lurte på om det kunne være foret som gjorde det? De får kromat egg 110 og brø + eple,pere,apelsin,brokoli,tomat ja det av frukt og grønt jeg måtte få av butikken.Tror dere det kan hjølpe å bytte for eller er det noe jeg kan gi de så de får fastere avføring? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miriam Posted November 14, 2011 Report Share Posted November 14, 2011 jeg er ikke flink til sant,men kan det være at det er en forandring, at de er vandt med å spise grønt gress, og andre ting i naturen,men plutselig begynne på hønsefor..meeen,jeg vet ikke.. tenkte bare dte... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maykj@online.no Posted November 14, 2011 Report Share Posted November 14, 2011 Mye frukt og grønt gir jo løsere konsistens på avføringen. Hvis de får mye av dette, eller mer enn de er vant til, så vil jeg tro det kan være årsaken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pippa Posted November 15, 2011 Report Share Posted November 15, 2011 Tomater inneholder mye vann så de er nok en av grunnene til den løse avføringa du ser . Appelsiner innholder endel fruktsyre å kan også gi dem løs mage . Kutt litt ned på mengden av du gir av gangen så vil du sikert se bedring ganske fort . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas E. Posted November 21, 2011 Author Report Share Posted November 21, 2011 Ja i en liten periode pågrunn av flyting inn ville jeg også tro de vart litt anderledes i magen men ikke så lenge som i 3 uker trudde jeg. De har fått frukt og grønt i hele sommer mens de har gått ute også og får ikke noe mere nå en før. Det er får det meste epler,pere,apelsin og salat det går mest i. har kuttet ut apelsinen hos den ene flåkken nå ei uke men ser ingen forandring på konsistensen det svære. Fins det ikke noe jeg gi de så de blir fastere i avføringa da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maykj@online.no Posted November 21, 2011 Report Share Posted November 21, 2011 Medisinsk kull kan hjelpe ved diare ( litt avhengig av hva det skyldes, men i hvert fall ikke farlig å prøve). Det er kull i undulatsand, så kanskje lurt å prøve dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts