Hagehøna Posted December 4, 2011 Report Share Posted December 4, 2011 Hønene mine har sandbad fylt med undulatsand. Om sommeren går de løse og plukker sikkert småstein om de trenger. Men nå om vinteren fr de jo ikke vært så mye ute. Bør de ha tilgang på mer enn undulatsand? I tilfellet - hva? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sfanett Posted December 4, 2011 Report Share Posted December 4, 2011 undulatsand vil jeg tur er for smått til voksen høns. før brukte jeg hente små stein i fjæra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pippa Posted December 5, 2011 Report Share Posted December 5, 2011 Det kommer jo litt an på ha du forer hønene med . Bruker du pellets fra FK f.eks trenger ikke hønene krostein. Gir du frøblandingr i tillegg til vanlig for så trenger de stein til kroa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hagehøna Posted December 5, 2011 Author Report Share Posted December 5, 2011 De får både pelets, korn og matrester. Kan de feks få små akvariestein? Andre tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pippa Posted December 5, 2011 Report Share Posted December 5, 2011 Akvariestein ,fin grus/grov sand går fint , bare vask den godt først Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hagehøna Posted December 5, 2011 Author Report Share Posted December 5, 2011 Men er ikke undulatsand grov sand? Trodde det ble sagt at de måtte ha større stein? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pippa Posted December 6, 2011 Report Share Posted December 6, 2011 Undulatsand er svært fin men det forkommer småstein i den , hønsa vil nok mest grise med den enn å plukke den i særlig grad . Jeg har tilbudt hønsa sand som ligger fra 0-0,5 mm størrelse og da plukker de den størrelsen de ser seg behag i .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts