Jump to content

Foring av kyllinger

kakleting

Recommended Posts

Jeg har nettopp tatt til meg to kyllinger på 7 uker. De har bare blitt foret med grønt, undulatfrø, egg, brød og havregryn. De ser sunne og friske ut og har vokst fort. Jeg sliter med å komme meg til Felleskjøpet, siden de stenger så tidlig. Er jeg nødt å gi dem kyllingfor? Har gitt dem litt økologisk hønsefor og det er de helt ville etter. Kan jeg bare fortsette med det eller er det ikke riktig sammensatt for kyllinger. Har også 36 egg i rugemaskinen som klekkes på nyåret. Da er det vel best at jeg får tak i kyllingfor? De er av rasen vorwerk. Tenkte å la min klukke silkehøne få ruge ut noen av dem og bli mamma. Hvordan går det isåfall å fore dem med kyllingfor? Kan mamma også spise dét?

• 3 weeks later...

Det beste er om dei får kyllingfor, men det går sikkert heilt fint å fore slik du gjer det no ei periode. Pass iallefall på å ha skjellsand, slik dei klarar å fordøye maten. Brø er ein slager her :P

Går ut fra at Prisilla her mener at kyllingene må ha sand, f.eks undulatsand, til å fordøye maten. Skjellsand trenger ikke kyllingene, men de voksne hønene bør jo ha det naturligvis.

Kyllingfor til voksne høner tror jeg kanskje ikke er så lurt, da får de vel neppe det de trenger, men en kort periode kan vel gå bra.