kakleting Posted December 20, 2011 Report Share Posted December 20, 2011 Jeg har nettopp tatt til meg to kyllinger på 7 uker. De har bare blitt foret med grønt, undulatfrø, egg, brød og havregryn. De ser sunne og friske ut og har vokst fort. Jeg sliter med å komme meg til Felleskjøpet, siden de stenger så tidlig. Er jeg nødt å gi dem kyllingfor? Har gitt dem litt økologisk hønsefor og det er de helt ville etter. Kan jeg bare fortsette med det eller er det ikke riktig sammensatt for kyllinger. Har også 36 egg i rugemaskinen som klekkes på nyåret. Da er det vel best at jeg får tak i kyllingfor? De er av rasen vorwerk. Tenkte å la min klukke silkehøne få ruge ut noen av dem og bli mamma. Hvordan går det isåfall å fore dem med kyllingfor? Kan mamma også spise dét? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prisilla Posted December 20, 2011 Report Share Posted December 20, 2011 Det beste er om dei får kyllingfor, men det går sikkert heilt fint å fore slik du gjer det no ei periode. Pass iallefall på å ha skjellsand, slik dei klarar å fordøye maten. Brø er ein slager her Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kakleting Posted December 21, 2011 Author Report Share Posted December 21, 2011 Den er grei. Tusen takk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
even1234 Posted January 5, 2012 Report Share Posted January 5, 2012 jeg tror hønemor kan spise kyllingerfor, jeg hadde kyllinger i noen dager, men alle døde så jeg har igjen en hel sekk, så jeg driver og gir litt og litt, det går helt fint. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miriam Posted January 7, 2012 Report Share Posted January 7, 2012 når du sier det om felleskjøpet.. hvorfor stenger det egentlig så tidelig ? har jeg alltid syntes var rart... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andemor Posted January 7, 2012 Report Share Posted January 7, 2012 Det beste er om dei får kyllingfor, men det går sikkert heilt fint å fore slik du gjer det no ei periode. Pass iallefall på å ha skjellsand, slik dei klarar å fordøye maten. Brø er ein slager her Går ut fra at Prisilla her mener at kyllingene må ha sand, f.eks undulatsand, til å fordøye maten. Skjellsand trenger ikke kyllingene, men de voksne hønene bør jo ha det naturligvis.Kyllingfor til voksne høner tror jeg kanskje ikke er så lurt, da får de vel neppe det de trenger, men en kort periode kan vel gå bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prisilla Posted January 7, 2012 Report Share Posted January 7, 2012 Ja så absolutt undulatsand, takk for du oppdaga feilen andemor Fordelen med undulatsand er at den er tilsatt aktivt trekull som forebygger uheldig bakterievekst i tarmen. Skjellsand er litt for tøft for små halsar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
even1234 Posted January 8, 2012 Report Share Posted January 8, 2012 jeg gir hønene litt og litt kyllingfor, men de har fri tilgang på hønsefor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts