espen Posted January 2, 2012 Report Share Posted January 2, 2012 Lurer på om nokon har informasjon om mellom anna storleik/vekt på Crollwitzerkalkun og Bronsekalkun. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andemor Posted January 2, 2012 Report Share Posted January 2, 2012 I følge Skandinavisk fjærkrestandard er vekten følgende:Crøllwitser hane 6-7 kg, høne 4-5 kg.Bronsekalkun hane 9-12 kg, høne 6-7 kg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
espen Posted January 3, 2012 Author Report Share Posted January 3, 2012 Takk for svar. Då blir det nok Crøllwitser Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
g freeman Posted January 3, 2012 Report Share Posted January 3, 2012 Hei, jeg har lest litt her inne på forumet om de som har Crøll. synes det virker som om noen av disse hanene kan være litt vanskelige? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pippa Posted January 3, 2012 Report Share Posted January 3, 2012 Crøllwitzeren er uten tvil mer av den ampre sorten , jeg byttet ut crøll og gikk over til Bronsje og opplever ikke noen amper hann nå lenger . Når det kommer til vekt så er Bronsje klart den tyngste av dem ...min hann går nok betraktelig over standarden med sine 22 kg ( 3 år gammel ).Hunnene er på ca 10 kg og tro det eller ei men det blir kyllinger etter dem hvert år selv om man skulle tro han er blitt for tung.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts