Jump to content
Sign in to follow this  
gakk

Anbefalinger bøker?

Recommended Posts

Jeg lurer på om det er noen som kan anbefale noen gode bøker om ender?

Har selv moskusender og kunne godt tenke meg å lære mer om disse.

Takk for svar.

Det er ikke mange bøker om ender på norsk. Men det finnes noen få på svensk og dansk, og mange på engelsk, de er veldig bra.

http://www.capris.no/

Her kan du finne bøker, men bare på engelsk, muligens også noen på svensk. Hvis du søker på f.eks ducks and geese vil du få opp diverse bøker. Bokkilden har sikkert også noen bra bøker, men de er dyrere enn capris.

http://www.djohansenhusdyrutstyr.no/ Legger ved en link til Dagfinn Johansen. Vet at han har noen bra bøker.

Jeg er en sånn bokfrik som bare må ha bøker om emner jeg interesserer meg for så jeg har trålet rundt etter bøker. Jeg ville ha tatt meg en tur på biblioteket dersom jeg var deg. Det finnes noe eldre litteratur og de kan bestille til deg dersom biblioteket ditt ikke har. Jeg mener å huske at jeg bare fikk tak i en ok bok, men dersom det finnes bra bøker fra Sverige og Danmark kan du antagelig få tak i dem gjennom biblioteket også.

Jeg havnet på amazon.com etterhvert og der har jeg kjøpt en del ande/høne/gåse bøker. Jeg har kjøpt flere enn jeg trenger, det står jo stort sett det samme i alle sammen :) , men jeg liker å ha dem likevel. Jeg liker best de bøkene med bilder, liker å se forskjellige løsninger i praksis. Mange av bøkene har en relativt stor del med raseinfo og bilde av svært varierende grad og det er ikke så stas når det opptar omtrent hele boka.

Jeg har flyttet så jeg har ikke helt oversikt over den boka jeg likte best, men jeg sitter her med en annen som jeg også syns er fin. Den heter

Hobby Farms Ducks

Tending a small-scale flock for pleasure and profit

Cherie Langlois

Hvis du finner noe på amazon, kan du som regel se hva andre har skrevet om boka. Da får du et visst inntrykk av hva boka inneholder.

Det er ikke mange bøker om ender på norsk. Men det finnes noen få på svensk og dansk, og mange på engelsk, de er veldig bra.

http://www.capris.no/

Her kan du finne bøker, men bare på engelsk, muligens også noen på svensk. Hvis du søker på f.eks ducks and geese vil du få opp diverse bøker. Bokkilden har sikkert også noen bra bøker, men de er dyrere enn capris.

http://www.djohansenhusdyrutstyr.no/ Legger ved en link til Dagfinn Johansen. Vet at han har noen bra bøker.

Takk for svar.Sendte mail til Dagfinn ang bøker.Han hadde ingenting inne nå,men skulle ta inn noen fra danmark mot våren.

Jeg er en sånn bokfrik som bare må ha bøker om emner jeg interesserer meg for så jeg har trålet rundt etter bøker. Jeg ville ha tatt meg en tur på biblioteket dersom jeg var deg. Det finnes noe eldre litteratur og de kan bestille til deg dersom biblioteket ditt ikke har. Jeg mener å huske at jeg bare fikk tak i en ok bok, men dersom det finnes bra bøker fra Sverige og Danmark kan du antagelig få tak i dem gjennom biblioteket også.

Jeg havnet på amazon.com etterhvert og der har jeg kjøpt en del ande/høne/gåse bøker. Jeg har kjøpt flere enn jeg trenger, det står jo stort sett det samme i alle sammen :smiley: , men jeg liker å ha dem likevel. Jeg liker best de bøkene med bilder, liker å se forskjellige løsninger i praksis. Mange av bøkene har en relativt stor del med raseinfo og bilde av svært varierende grad og det er ikke så stas når det opptar omtrent hele boka.

Jeg har flyttet så jeg har ikke helt oversikt over den boka jeg likte best, men jeg sitter her med en annen som jeg også syns er fin. Den heter

Hobby Farms Ducks

Tending a small-scale flock for pleasure and profit

Cherie Langlois

Hvis du finner noe på amazon, kan du som regel se hva andre har skrevet om boka. Da får du et visst inntrykk av hva boka inneholder.

Takk for et utfyllende svar.

Jeg er også sånn som desperat leter etter bøker som fenger meg på temaer som intresserer meg :)

Jeg fant denne boken du skrev ovenfor på tanum.no så da kan jeg få kjøpt den i Norge. Når du kommer over favoritten din hører jeg gjerne ifra deg igjen.

Ellers så har jeg også kommet over en serie bøker som starter på Storeys guide to raising..... (ducks).den er for mange forskjellige dyr deriblant ender.Synes denne virker litt bra da jeg har en bok i serien fra før på lama. :)

Takk for et utfyllende svar.

Jeg er også sånn som desperat leter etter bøker som fenger meg på temaer som intresserer meg :)

Jeg fant denne boken du skrev ovenfor på tanum.no så da kan jeg få kjøpt den i Norge. Når du kommer over favoritten din hører jeg gjerne ifra deg igjen.

Ellers så har jeg også kommet over en serie bøker som starter på Storeys guide to raising..... (ducks).den er for mange forskjellige dyr deriblant ender.Synes denne virker litt bra da jeg har en bok i serien fra før på lama. :)

Mener at det var akkurat det den het :smiley: . Ganske tykk bok!

Det kan godt henne at den boka blir billigere fra USA enn om du kjøper den i Norge.

Mener at det var akkurat det den het :smiley: . Ganske tykk bok!

Det kan godt henne at den boka blir billigere fra USA enn om du kjøper den i Norge.

:) Ja en ganske tykk bok, 356 sider.Ble gitt ut en ny versjon av den 2011. Den fåes kjøpt i Norge for 140,- så grei pris det.

Ja, serien Storeys guide to raising.... er kjempefin. Jeg har etpar bøker i den serien, blant annet ducks and geese, og har hatt stor glede av dem. Synes også prisen er veldig grei, mye godt stoff for en rimelig penge !

Har fått boka mi : Storey`s guide to raising ducks

Den virker veldig bra og utfyllende.Det står en del om forskjellige anderaser bla., deriblandt moskus som jeg har.Står også om husbygging,foring,ruging,sykdommer,slakt osv osv....Kan anbefale denne boken.

Men er stadig på jakt etter ny input og info så om noen har en bra bok om ender å anbefale så hører jeg gjerne ifra dere...... :cheesy: