Gå til innhold

Høner og vaktler sammen


Hagehøna

Anbefalte innlegg

Ved et par anledninger har vaktlene kommet seg ut av sitt bur og løse i huset sammen med hønene fordi jeg har glemt døra. Hønene mine er snille tupper og har latt vaktlene fyke rundt i fred, og vaktlene synes det er topp med masse plass:) I dag hadde de veltet vannet så det var klissvått i den ene enden av buret deres. Så da lukket jeg opp døra så de kunne boltre seg hos hønene. Orket ikke sette i gang med rengjøring, da det er snøstorm! Hønene lar fortsatt vaktlene i fred, verre med hanen! Han syntes nok de var søte og prøvde å parre seg med den ene stakaren! Heldigvis en dvergsilkehane, men dog... Så nå har vaktelhøna fått måne, blåmerke på hodet der han beit seg fast, og et aldri så lite sjokk. Huff! Inn i buret igjen med de alle sammen!

  • Upvote 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
avem

Tja... vil tru at dverg vaktel passar bedre sammen med mindre fugl som tropefugl, då dei har samme kosten. Små frø og parakitt pellets, blanda med verpefor (til tropefugl) litt grønt for og levande mat, er supert til dverg vaktel det vert kostbart om hønsa skal spise det samme, i tilegg kan ein paringsvillig hane ta livet av ei lita vaktelhøne. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...