Gå til innhold

svensk gul and


eromuld

Anbefalte innlegg

avem

jeg søkte litt på google for og se, men kan ikke si mine ender er så like når det kommer til farger som de som ligger ute, og mine er ikke ensfarget som de på den linken andemor la ut.

jeg fant et bilde som jeg tok høsten i fjor, er det svensk gul and jeg har?

i49497909._szw1280h1280_.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å svare deg sikkert på det Eromuld...den gule fargevaianten skal vel egentlig være helgul..Den finnes i blant annet , grå/hvitbrystet ,svart/vitbrystet ,peregrå/ hvitbrystet og gul .Det ser ut til at din kan være kryssning av svensk and...Vil tro at krøllen på andrikken ( hvis du har andrikk) viser seg iløpet av våren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror uansett at den personen du har handlet av ikke har lurt deg bevisst ....Som jeg skriver så tror jeg de skal være helgule ( alle de jeg har sett tidligere har vært det ) ,men ellers utfra bildet ditt så stemmer hode og det jeg ser av kroppen ellers veldig bra med svensk and :smiley: .Har selv hatt den Danske varianten og de er nesten identiske i størrelse å fasong men har andre farger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gul svensk and for flere åt siden, og de var absolutt ikke perfekte i fargen. Jeg er helt sikker på at de var renraset, men de var ujevne i faren, og slett ikke slik som standarden sa at de skulle være. Jeg tror det er en vanskelig farge å få helt riktig. Er enig med pippa i at fasongen på den du har bilde av stemmer godt med gul svensk, mine så også slik ut. Mine var nok litt jevnere i fargen, men altså langt fra perfekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gul svensk eg også, men dei har vert gule over heile kroppen. Noen individ har vore litt lyse, å andre har vert mørkare. Andrikken har mørkare hovud enn anda, å så har han krøllfjera over stjerten.

Eg hadde vore skuffa om eg hadde kjøpt den anda som du har bilde av som gul svensk. Den har store fellt som er kvite, å det skal ikkje den rasen ha. Legg ved eit par bilder av mine gule. :smiley:post-1092-0-49348700-1327432035_thumb.jppost-1092-0-57465500-1327431992_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har to av de enderne, og de begge er helt like. jeg har sjekket om det er noen rase som kan ligne på de jeg har, men kan ikke finne noen, og jeg synst ikke de har helt den samme fasongen som de du har bildet av der Ivar.

er jo veldig fine ender, men jeg vil jo helst ha renraset, i tilfelle jeg finner ut at disse vil jeg ha avl på.

jeg får ta og høre med oppdretter hvor han har fått tak i sine osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...