Jump to content

Tjuvradder

g freeman

Recommended Posts

Da jeg komm hjem her om dagen sa kona at min gedigne kalkunhane var borte. Jeg tenkte som så at det er vel en revefant som har vært her. Jeg tok meg en runde for å se om jeg kunne finne de vanlige fjørspora. Når jeg har hatt besøk av reven eller hund før så har det jo liggi igjen fjør etter basketaket. Denne gangen fant jeg ikke noe som helst, så kommer muttra og sier at det har stått en bil og en kar på gårdsplassen. Hun trodde det var onkelen til kona som venta på kona mens hun henta unga i barnehagen. Det var ikke onkel som hadde vært innom. Kona er overbevist om at det har vært en kalkunnapper inom. Det er jo mange som vet at jeg har kalkuner eller kanskje det er en polakk eller litauer som har vært innom? Jeg synes i alle fall det er litt kjilent, håper det er en rev. Jeg får meg liksom ikke til å tro at det er voksne folk som rapper andre folks husdyr, ergelig er det i alle fall. >:)

Folk er frekkere enn man tror.

Var en bil på gården her og tok 5 sykler som sto ved trappa.

Jeg hørte hannhunden min bråke om natta, men trodde han hørte en ulv eller noe. Derfor tenkte jeg ikke mer over det før dagen etter.

To netter senere bråker hunden igjen. Da står det en stor utenlandsk reg bil ved garasjen. De er på tur til å laste inn gressklipperen og noe annet utstyr som står der. Da slapp jeg ut Gubben (hunden). Han er Sch3. Så han sperret tjuvraddene i garasjen. Jeg ble ganske redd og forbannet sjøl. Tenkte at nå får dere bare stå der til politiet kommer. Etter en drøy time gikk jeg ut. Gubben holdt stand han. Da kom politiet også. De tok med seg ``tjuvpakket``. Men jeg fikk en advarsel om at jeg ``IKKE KUNNE BRUKE HUNDEN MOT FOLK``. :)

Da randt det

over for meg. Hva skulle jeg gjøre da? Hjulpet dem å laste inn i bilen for så å ringe politiet...

Hadde jeg hatt hund skulle jeg ha brukt den uten tvil.. Slike folk har i mine øyne kun seg selv å takke for evt bitt... Nå bor jeg i roligere strøk da, og plages ikke av hverken tyver eller annet pakk. Her er huset åpent 24 timer i døgnet... om vi er hjemme eller ikke. Jeg er 39 år og kan ikke huske at noen har hatt innbrudd her... Nå på sommeren er det en god del turister her, så da tar vi nøkkelen inn fra bilen, om vi husker det da...

Det er bare de to gangene vi har hatt fanter på besøk også. Jeg bor i ei bygd med spredt bebyggelse. Låser døra når vi drar bort men nøkkelen ligger under matta. Alle gjør det oppi her.

Har hannhunden min inne, så du skal være tøff om du tørr å gå inn.  >;)

Han kan kansje bite hvis  de prøver å ta han eller stikke av. Han er ikke agresiv men det vet ikke de.......  :o[glow=red,2,300][/glow]

Advarselen jeg fikk var såpass at jeg kunne fått bot på 5000 kr. men jeg [glow=red,2,300]slapp denne gangen. [/glow]

[move]Norges lover er ikke [glow=red,2,300]for[/glow] de lovlydige![/move] >:(

En kompis av meg overrasket en kar som satt å plukket ut stereoen i bilen hans for noen år tilbake. Da han lurte på hva fyren holdt på med gikk han rolig ut av bilen og lurte på om han skulle låse etter seg >;)

En annen kompis av meg fikset det bra synes jeg. Han kom over en kar som lå i baggasjerommet på bilen hans og skrudde ut høytalerne. Han lukket baggasjelokket og ringte purken ;D

Har forøvrig også en fugl som har tatt et forsvinningsnummer i det siste. Gassen min forsvant uten et spor! Lette etter fjør jeg også uten hell. Bor rett ved E6 så de er lette å ta men heller vel mest i retning av rev likevel.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...