Jump to content

Fetekur til tynn høne?

Recommended Posts

De fikk ormekur i november og nå får de ropa B som jeg har kjøpt hos deg. Hun er en rød silkehøne og ikke spesielt stor,ikke dverg men heller ikke stor. Tror kansje hun er lavest på rangstigen da hun ikke er av den typen som først presser seg frem til foringsautomatene,samt at de andre har nappet vekk mye av toppen på hodet hennes..blitt nesten litt flinskallet.

Tok henne inn idag for å sjekke henne grundig og hun har klare fine øyne, blank i fjærene.

Ga henne et bad for å få helt oversikt og mens hun tørket, spiste og drakk hun godt. Mais gikk ned på høykant!:cheesy:

Storkoser seg inne foran ovnen og virker ikke plaget..men som sagt så er hun veldig tynn.

Skal jeg gi de en ormekur til syns du,de andre hønene er jo rake motsatsen da de heller er litt fete, kjenner det godt da jeg løfter på dem for å si det slik? Har tre røde silke høner og de to andre er runde og gode og har sin fylde i toppen på hodet helt inntakt. Denne tynne er jo ikke hakket på, men vesentlig tynnere enn de andre som sagt.

Har flere forautomater,men skal sette inn en til litt i utkanten så kan hun gå dit..får følge med henne å se om det hjelper og gi mye ekstra fet kost i tillegg til foret.

Det me Ormekur bør du nok spørre noen andre om, å ikke meg.

Men du kan jo skille henne fra de andre. Og viss du har muligheten så kan du ta henne inn. Det kommer jo ann på hva du kan og hva du har lyst til å gjøre. Men jeg vill tror at hun feter seg litt opp viss hun får spise masse, i fred og ha en varm plass. De bruker jo en del energi på å holde varmen viss hønsehuset ikke er isolert. :cheesy:

Også lurer jeg på en ting .... hvor får man kjøpt ormekur ?

Men glemte å si at du kan kjøpe et naturmiddel hos gamebird som heter Ropa-B.

Legger ved en link så du kan lese om det....jeg bruker det på mine...flere her inne også med god effekt og det positive er at man kan spise eggene, noe man ikke kan om de behandles med ormekur som er reseptbelagt.

/>http://www.gamebird.no/index.php?nr=90&case=4&id=204&idkategori=105&kat_name=Ropa%20B&prod_name=Ropa%20B%20pulver%20100%20gram&startrow=