eirikdorsdal@gmail.com Posted May 16, 2012 Report Share Posted May 16, 2012 Hei Har lurt litt på hva det beste kosttilskuddet for hønene er?Fins det noe for man kan blande inn i mate, eller er det noe spessielle ting å bruke? Jeg har en gjeng med litt forskjellige høner, og de virker forsåvidt friske og fine.Litt dårlig egglegging for tiden, men det nevnte jeg i et annet forum, så jegburde kanskje holde meg til et spm om gangen. Men jeg skulle gjerne visst om jeg trenger å supplere med noe spesialfor? Jeg hadde en liten runde hvor to av hønene ble hvite i huden på hodet,ringte da de jeg fikk høner av forrige gang, og de foreslo å bytte for.Ettersom det er så mye kalk i egg-foret. Gikk da vekk fra kromat egg, og nå får de tuppen og kromat oppdrett,ca 50/50. Etter dette har det hvite forsvunnet, så jeg regnet med at det stemte.Nå får de heller skjellsand ved siden av. Takk for tips. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts