Jump to content

Kan noen fortelle meg kjønnet?

Riksag

Recommended Posts

Jeg er en fersk kalkuneier og kjøpte to kalkunkyllinger tidligere i våres, jeg håpet selvfølgelig på at det var ett par, altså en hann og en hunn. Desverre måtte jeg avlive den ene, da den hadde skjevstilte og kortvokste skjelett så bena så desverre ikke ut, og den datt hele tiden når den gikk.

Den minste kalkunen på bildet hvor det er to av dem er avlivet. Men hvilket kjønn er den store?

post-2465-0-64643800-1338330798_thumb.jp

post-2465-0-21065200-1338330874_thumb.jp

Jeg er en fersk kalkuneier og kjøpte to kalkunkyllinger tidligere i våres, jeg håpet selvfølgelig på at det var ett par, altså en hann og en hunn. Desverre måtte jeg avlive den ene, da den hadde skjevstilte og kortvokste skjelett så bena så desverre ikke ut, og den datt hele tiden når den gikk.

Den minste kalkunen på bildet hvor det er to av dem er avlivet. Men hvilket kjønn er den store?

Jeg har hatt en masse Kalkuner og jeg syns at den du har igjen ser ut som ei høne... Den lille så bare rett og stett alt for liten og misdannet ut... Men ellers så ser størrelsesforholdet mellom dem ut som riktig for høne og hane.. Men jeg må innrømme at jeg ble litt forvirret av dette,så er ikke sikker,men tror du sitter igjen med ei høne..

Som skrevet tidligere er Den lille på bildet avlivet. Men var mest interessert i å skaffe en han eller en hunn til den store så den kan gå ilag med en kalkun til så den ikke blir alene. Jeg driver ikke med avl :-) så kjønnet på den store er mest interessant for min del :-) tusen takk for gode tilbakemeldinger:-)