Gå til innhold

Krysninger av store og små raser?


Hønemor

Anbefalte innlegg

Brahmahanen min, Gigantor, har etterhvert et ganske stort og eklektisk harem av damer, som i størrelse strekker seg fra brahma/faverolle til nusselige små chabodamer. Han parrer seg med alle, men hvor stor er sjansen for at han faktisk klarer å befrukte de små chaboene? Siden han er såpass mye lengre i kroppen enn chaboene, lurer jeg på om han overhodet klarer å gni kloakken sin mot deres. (Digresjon: kloakk er et så aldeles ufyselig ord!)

Og hva om man snur på fjøra, og lar en liten hane gå sammen med store høner? Hvor liten kan en hane være og likevel klare å befrukte store damer? En pyteliten chabohane klarer vel aldri å tjuvparre seg med en brahmahøne, selv om de går i samme hønsegård..?  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Brahmahanen min, Gigantor, har etterhvert et ganske stort og eklektisk harem av damer, som i størrelse strekker seg fra brahma/faverolle til nusselige små chabodamer. Han parrer seg med alle, men hvor stor er sjansen for at han faktisk klarer å befrukte de små chaboene? Siden han er såpass mye lengre i kroppen enn chaboene, lurer jeg på om han overhodet klarer å gni kloakken sin mot deres. (Digresjon: kloakk er et så aldeles ufyselig ord!)

Og hva om man snur på fjøra, og lar en liten hane gå sammen med store høner? Hvor liten kan en hane være og likevel klare å befrukte store damer? En pyteliten chabohane klarer vel aldri å tjuvparre seg med en brahmahøne, selv om de går i samme hønsegård..?  :D

Hvis man har store og små raser gående sammen bør man ikke ha store haner. Problemet er ikke om brahmahanen klarer å befrukte, men at han kan gi chabohøna alvorlige indre skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Heldigvis er brahmahanen min så stor at han har beina på bakken, på hver side av høna, heller enn å stå oppå henne. Men favoritthøna, som er en blanding av brahma og faverolle, har begynt å få fjærløse flekker på ryggen.

Men det blir nok bedre når alle hønekyllingene mine blir kjønnsmodne, slik at han får flere damer å spre sin  kjærlighet mellom!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...