Gå til innhold

Navn på høner og haner, hva heter deres?


Gammen

Anbefalte innlegg

Vi har navn på noen få av våre i alt 50 unghøns/kyllinger :)

En brun DK- høne heter Tante Brun, og en gul DK-hane hadde navnet Plomme da vi kjøpte han. En gylden islandshøne med dusk på hodet heter Gulltopp, og en blandingshane heter Bæbæ gullfjær. De tre eldste Lakenfelderne lager ikke vanlig hønelyder, men høres ut som sjøfugl i et fuglefjell, eller av og til som pingviner. Hanen heter derfor Alkekongen, ene høna fru Petrell, og den tredje har jeg ikke døpt ennå. Og den siste som har navn er en liten dverg-mix som ligna på en mini-pingvin da han ble klekket, og navnet ble da Pingu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
avem

Mine 9 høner de heter bestemor pøckhet, min søte lille prisilla,hønemor, prilla, alfred den er en høne fant ikke på noe annet også var den sjefen før hanen kom hehe! Lorte, den driter mye, halte-lotta, tuppa,og blinke!! Og kyllingene mine heter knoll, tott, pipp fredrik, og gullars!! he he!! Hanen heter daniel litt seriøst navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, Topphøne, tenk at Linda kom tilbake etter 14 dager! Utrolig. :) Det hadde neppe skjedd her. Reven hadde nok satt kloa i høna lenge før det. Men man vet jo aldri. Noen høner er kanskje flinkere til å passe på seg selv og holde seg skjult for rovdyrene.

Du burde nesten ha lagt inn den historien i tråden "Min hverdagshistorie" på Diverse. :wink:

Ja det var ganske så utrolig! Vi ble veldig glade alle sammen, siden vi ikke trodde Linda ville ha overlevd så mange dager i skogen:) Historien blir lagt ut under "MIn hverdagshistorie". Var ikke klar over denne tråden, jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også navn på kreka våre :)

Discohår (toppa hollender)

Rødnebb

Svartefjær

Snøhvit

Cookie

Alix

Vaglis

Dovakin

Phaedra

Bronn

flesteparten finner ungene på, en god del dyr har mer enn et navn så her er bare fornavn lista. vi har også navn på omtrent halvparten av vaktelgjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg hadde en sussex flokk 1.5, hvor hanen ble døpt Blodbert av min man, det var fordi han var av kyllingene den størrste og flotteste hanen med flott rød kam og store røde hakelapper!

flokken har nå flyttet til nye eiere pga husbygging :) savner dem litt da, og gleder meg til å få høns igjen, det blir nok sussex igjen siden vi var så fornøyd med dem og gemyttet,

om de hadde rota seg bort på naboens plen var det umulig å jage dem hjem, man måtte ganske enkelt gå bort til dem, si et par ord og så snu og gå dit man ville ha dem -så kom de løpende etter (så fort som tykke sussex damer kan løpe da ;) ) som sagt, gleder meg til å få høner i hagen igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår staselige svarte australorpshane heiter Tore etter min svigerfar :) Ellers har eg ei eg kaller surehøna (kjem aldri når eg kjem med mat, men alle dei andre kjem spurtande), flaggejmusa som er en oransjehalsa italiener (sonen min på 2,5 år kalte den det), Gulli (den som alltid kjem først når eg har med godis til hønene, den hadde eg aldri kvitta med med om den var aldri så feil i forhold til standard!), Svarta (den svarte australorpsen), Brunefjøra (den som har brune tegningar, ikkje svarte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Så koselig tråd, mange flotte navn :D Vi har ikke fått startet opp med hønsene våre denne gangen, vi skal starte nå, men husker noen av de som vi hadde tidligere, og her er de :):

  • Miracle ( en kylling vi virkelig trodde ikke kom til å overleve, men vi håpet :) )
  • Jack (Sparrow)
  • Lolita
  • John Olav ( denne hadde dette navnet når vi kjøpte den )
  • Rosalie
  • Maggie
  • Ema-Lee
  • Chief (Høvdingen i flokken, hane)
  • Houdini (forsøkte alltid å komme seg opp, over, og ut av alt :tongue: )
  • Tarzan ( den villeste, datteren min har kalt opp denne :) )
  • Lucy
  • Sunrise (ene hanen vår)
  • Rosy
  • Lucky Joy
  • Belle ( en elegant orpington dame)
  • Snowwhite (hvit sussex høne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig tråd, mange flotte navn :D Vi har ikke fått startet opp med hønsene våre denne gangen, vi skal starte nå, men husker noen av de som vi hadde tidligere, og her er de :):

  • Miracle ( en kylling vi virkelig trodde ikke kom til å overleve, men vi håpet :) )
  • Jack (Sparrow)
  • Lolita
  • John Olav ( denne hadde dette navnet når vi kjøpte den )
  • Rosalie
  • Maggie
  • Ema-Lee
  • Chief (Høvdingen i flokken, hane)
  • Houdini (forsøkte alltid å komme seg opp, over, og ut av alt :tongue: )
  • Tarzan ( den villeste, datteren min har kalt opp denne :) )
  • Lucy
  • Sunrise (ene hanen vår)
  • Rosy
  • Lucky Joy
  • Belle ( en elegant orpington dame)
  • Snowwhite (hvit sussex høne)

veldig flotte navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mange av mine har navn. Men de tøffeste navnene lyder. Perry (leg bar hanen ) Pål) petra ) Linn) Thea) Gerd ) disse var mine første raser Pål petra dverg kockin resten leg bar ;) så har onkelen min noen høner på lån om, sommeren. De har navn som Geir , kongsvik (etter en sint dame ) Dorris. Tuppa Osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...