Gå til innhold

Dominant due


Kurr

Anbefalte innlegg

Jeg har fem duer, og den ene virker veldig økende dominant og har fått navnet Dominique. Den jager spes en due bort (Svarteper), samme hvor den er. Jeg ser at Svarteper får spise og drikke, men noen ganger legger jeg til rette for at det skal bli matro ved å fore på to steder. Ikke alltid lett. Dominique kurrer mye. Jeg ser at den hakker på de andre også, men de bryr seg ikke og det er visst greit. De er gode venner likevel. Men Svarteper løper avgårde. Blir nok tatt hardere enn de andre. De er født i slutten av mars og begynner vel å bli kjønnsmodne?

Er det noe jeg burde gjøre med dette? Bør jeg sette inn rugeskåler nå?

Skal de ha halm eller noe lignende i rugeskålene?

Virker som om Svarteper og en annen mørk fugl har funnet hverandre, mens Dominique har funnet den som er mest lik seg selv. Tilfeldig? Er Svarteper og Dominique hannfugler? Hvis ikke blir det Svartepetra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Satte inn rugeskåler og litt høy til de i dag. Så den dominante ri på venninnen sin, så da er de to et par regner jeg med. Den svarte har blitt kjæreste med en brun, bare den helt hvite som ikke har noen. Den ser litt stusselig ut, der den sitter alene... Hva gjør jeg med den? Parene har funnet hver sin rugeskål. Betyr paringen og at de legger seg i rugeskålene at de er klare for å legge egg? Har masse spørsmål, noen som kan svare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...