Jump to content
bentemor

stell av andunger

Recommended Posts

har blitt "mor" til 3 søte orpington-andunger. De ble plassert i et digert kaninbur (ca 50x120). Først hadde jeg aviser til dem men de sølte noe helt forferdelig med vannet og avisene måtte byttes flere ganger om dagen.

Nå har de et badekar i ene enden som er 3-4 cm dypt som de virkelig elsker men nå søler de om mulig enda mer.

Har forsøkt å bytte til spon (like tykt lag som dybden av badekaret) men enda må jeg bytte minst en gang om dagen. Og det er vannoveralt også i matfatet (ser ikke hvordan det skal være mulig å ha fôrautomat til dem)

Selv om de har varmelampe må det da bli kaldt på bena til dem når det alltid er vått i buret.

Hvordan gjør dere andre?

alle gode råd tas imot med takk.

Når jeg hadde svømmefugler så bygde jeg en kasse til dem hvor de var den første tia . Denne kassen var delt i to og hadde nettingbunn på halvparten ( kassen sto på små føtter ) hvor badebaljen sto .Vannet rant gjennom nettingbunnen og resten av kassen holdt seg tørr og varm . Forautomat er fullt mulig å bruke men jeg brukte den for voksne høns ( større åpninger) slik at de fikk tak i maten med sine breie nebb . Lite svinn på foret til dem da , brukte også vannautomat uten problem til endene, de lærer fort hvordan de skal bruke automatene :smiley: .

Så smart, Pippa - ideen med kassen med nettingbunn.
:D
Det "konseptet" skal jeg ha i hodet når det gjelder ender og vann innendørs.
:)