Gå til innhold

Kyllinger dør, selv med hønemamma.


Circameg

Anbefalte innlegg

Jeg har da altså klekket mine første kyllinger. Bomma med at eggene er av forskjellig alder, så det har poppet ut kyllinger hist og her med flere dagers mellomrom. Det jeg opplever nå er å finne nyklekka kyllinger døde å langt fra mamman sin. Er det sånn at høna frastøter seg kyllingen om hun merker at det er noe galt, er det uerfarenhet som gjør det, eller rett og slett for at noen av dem allerede har kyllinger som hun må ta seg av? I alt 6 kyllinger som ikke har klart seg. Ganske trist :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Hmm, hønemor forlater jo redet etter ett par dagers tid. Kanskje de ikke klarer å holde følge med henne når hun går å legger seg andre plasser,slik at kyllingene fryser i hjel. Er vanskelig å si, kanskje hun er uerfarn som du sier. Hadde en sussex høne som lå i hjel en av våre nyklekte kyllinger, på grunn av uerfarenhet :sad:

Men du får ha lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok selv funnet problemet, det går ikke noe særlig med forskjellig klekkdatum under høne. Hvis det skulle skje en annen gang får du forte deg å fjerne de førstklekkede (til varmestue) for å sette de tilbake når sistemann er ute. Ingen garanti at det fungerer men sjansen øker i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...