Gå til innhold

Vannprøve på eggene?


Stistas

Anbefalte innlegg

Håper virkelig jeg ikke gjorde noe galt i dag. Je prøvde. Jeg prøvde meg på denne vannprøven på egga da jeg ikke har så jeg lyst gjennom de og 5 av de 35 egga fløt opp, og det er lite ! Men kan det være at jeg er tidlig ute på en måte ? Er på dag 7 i Ruginga nå og jeg tror jeg er vel ivrig i dette men hey jeg er ikke alene tror jeg ?;) trenger litt mer info om denne vannprøven greia .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem
  • 2 uker senere...

Jeg er ivrig sanker av måsegg, og bruker ofte "vannprøven" for å finne ut om eggene er gode eller ikke. Et nylagt egg har ingen luftblære og vil synke "rett".. Etter noen dager vil væsketapet bli så stort at "Bakenden" på egget vil henge litt igjen, og egget lander med spissen ned på bunnen av feks ei bøtte. Når dette skjer med måsegg, er utviklingen startet, og egget egner seg ikke til mat.. Et egg som flyter er godt på vei utviklet... Det er verdt å merke seg at egg som ligger en stund, taper såpass mye væske, at de vil flyte uansett om de er befruktet eller ikke. Jeg ville ikke brukt denne metoden under ruging, med mindre jeg hadde helt ferske egg. 7dager er kanskje litt tidlig i tillegg... En egglampe koster ikke mange kronene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...