Jump to content
Evgan

eggepriser

Recommended Posts

hei dere.

Lurer bare på: hvor mye tar dere når dere selger egg?

tenker da ikke på ruge egg, men egg tilsalgs som mat.

Jeg tar 60,- for et brett med 30 stk og får stadig vekk kommentarer for at det er billig..

Derfor lurer jeg på hva dere andre tar.

Eva

Jeg selger i grunnen kun til ett par, som spiser mye egg, og ønsker at de skal være økologiske. Så hønsene fores økologisk, og de betaler omtrent hva det måtte være for egg fra hønene mine.

Stemoren min er den som henter for dem, og hun som har styrt med betalingene, men jeg mener vi får ca 3 kr egget.

Jeg tror at de som velger å kjøpe egg hos bittesmå produsenter som oss liker tanken på å vite hvordan hønene har det, og gjerne betaler det som ønskes. Nå mener jeg ikke at de skal flås, men butikkegg er ganske dyrt, og jeg ville ikke lagt meg under butikkpris. Familie og nære venner blir litt annerledes.

Jeg tar 3 kroner egget. Tror det er ganske riktig det Budeia sier om at folk er villige til å betale litt ekstra for egg som de vet kommer fra høner som har det godt. Og det koster å ha høner. Jeg bruker ganske mye penger på både fòr og andre ting som gjelder hønene, i tillegg til at jeg duller og koser og tar godt vare på dem.

Det skulle bare mange om man ikke skulle kunne ta 3 kroner for et egg da. :tongue:

tok 2 kr før sommeren og tar 2,50 for egget no...er riktig som du sier mona lisa,,jeg også bruker en del penger til for og spon og diverse men det er nok ikke sonn som folk hvet og tenker over...men vi kan ikke selge dem billigere enn butikken heller da..

3,- pr egg. Noe som har resultert i at jeg aldri har egg i kjøleskapet lenger.. Så fort jeg har 12 egg blir de borte. Og jungeltelegrafen går ;)

3.- kroner egget må vel være minimum.. Når det er sagt, GIR jeg bort mesteparten til familie og venner.. Kanskje jeg skulle ta betalt neste gang de spør hvor mye jeg skal ha.. Har hatt litt lite høner i det siste, men nå begynner kyllingene fra i vår å komme i verping, så da blir det fort en 8-10 egg for dagen fra mine 15 høner... Kanskje mere også..

man må ha minst 3 kr pr egg når dem blir pakket i små esker. da jeg startet selge egg så sleit jeg få selget men du klarer jeg ikke levere egg til alle. som jeg bruker si jeg selger ikke rimelige egg jeg selger egg til dem som setter pris på eggene.

når jeg har hat overproduksjon av egg selger jeg for 2 men da må dem kjøpe brett med 30 egg

Jeg tar også 3,- pr egg. Har 3 faste familier som kjøper av meg, noen fordi de ikke får ferske nok egg på butikken, andre fordi de er opptatt av miljø og dyrevelferd :)

Folk som vil ha billigere egg får kjøpe First Prize egg på butikken :P

Man er på ingen måte grådig om man tar 3-4 kroner pr egg fra hobbyhønseflokken, regner man hva egga egentlig har kostet så går man uansett i minus ;)