Gå til innhold

Melormer


Camilla R.H

Anbefalte innlegg

Har nå vært og kjøpt melormer til hønsa. Er det noen som kan si meg hvor fort de blir til biller? Jeg har en liten fobi. Tror selv jeg gjorde et lite kupp; fikk ca 300 melorm for 100,- kr og fikk med oppbevaringsboks samtidig. Hvor mye kan jeg gi dem? Gleder meg til å hive disse kravlende greiene i strøet - da blir de nok action. :cheesy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Jeg avler melorm selv og hadde totalt Fobi når jeg startet faktisk, men nå syns jeg de små krypene er utrolig fasinerende å se på...

De formerer seg vel ikke så fort for jeg kjøpte mine i oktober og fikk biller i desember....og nå i begynnelsen av februar har jeg massevis av nye melormbabyer som vokser som gale...og vaktlene elsker de, blir helt gale da de ser boksen jeg kommer med!! :dans:

Kjøpte 200/300 stk og plasserte de i en egnet boks jeg kjøpte på dyrebutikken...de lever i en blanding av havregryn og hvetemel og gir de ett halvt eple da det gamle har skrumpet og tørket helt inn. Fyller på mjøl og havregryn med jevne mellomrom og av og til 1/2 ts sukker.

Legger ved en link om melorm her inne... :cheesy:

http://www.fugleprat...__fromsearch__1

  • Upvote 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vaktler spise så store larver da? De største mine er 2 cm lange! Finnes kanskje mange forskjellige typer? Har jeg kjøpt feil type? dette var i hvertfall veldig gøy å mate med! Ga en til hanen først, og han kalte på de andre som kom stormende! Men hvor mange til hver? Tenkte de kunne få litt morgen, og litt på ettermiddag -så jo at dette stimulerer til aktivitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå søkte jeg på engelsk, og så vidt jeg kan se er det Tenebrio Molitor jeg har kjøpt. Er disse ok for høns? Fant norsk nettbutikk som selger disse krypene også. Så at det finnes noe som ble referert til som microlarver - er det disse man kan fore kyllinger med? Hvor gamle skal kyllinger være før de får levende føde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

En ekkel last ble med hjem fra byn idag. Nå skal hønene skjemmes bort og kanskje vaktlene bli litt tammere. Har lest en side om hvordan holde seg selvforsynt med gushet, så nå er det bare å kjøre på. Urk! Ikke noe å ha i stua akkurat :lol:


/>http://mealwormstore.com/raising_mealworms.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...