Gå til innhold

Hvor mye lys i døgnet?


Lil

Anbefalte innlegg

Eggeproduksjonen har gått ned siste uka, regner med at mørketida som er på vei kan ha en sammenheng. Har nå skrudd på lys inne hos dem, hvor mange timer bør/kan de ha for å opprettholde verping men uten å slite dem helt ut? Lurte på fra 6-22 (16h), er 14h kanskje bedre?

De kan gå inn og ut som de vil, de fleste er egentlig ute hele tiden og får bare ei lysstripe ut. Vil de gå mer inn når det blir kaldt og snø eller bør de ha lys ute for å fortsette verpinga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem
  • 1 måned senere...

Hei. Jeg lurer på om noen kan svare på når vaktelen begynner å legge egg regelmessig. Har ei som la sitt første egg for 3 dager siden. Tar det litt tid før det kommer hver dag? Jeg har også fått tak i noen som det ble fortalt var 7 mnd. Har hatt de i 10 dager nå og nesten alle er høner men jeg har ikke fått et eneste egg enda. Kan de være eldre.....slutter de å legge egg når de snart er så gamle at de skal dø? Leser også om verpepauser.......hvor lenge varer det?

Har mine vaktler som små grupper i store bur med varmelamper...... Håper noen kan svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De slutter å legge egg når de blir flyttet på, eggene som er i produksjon kommer ut. så kan det være et opphold på ca 14dager før de begynner å legge egg igjen.

Når jeg flyttet minne nå i høst, fra ute bura til bura i fjøset, kom det egg de første dagene, så ble det en stop på ca 10 dager da det kom et egg i ny og ne. De er nå i full gang igjen.

Mener det er sånn på både vaktler og høner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...