Jump to content
Sign in to follow this  
Brahtalinoa

Brun italiener x Brahma

Recommended Posts

Forstår ikkje kvifor du vil gjere det, er bekymra over at rasene vert utvaska fordi mange driv å mixar og ruger ut kyllingar som ikkje er rasereine. Dette er svært uheldig og kan bidra til at enkelte raser rett og slett forsvinn. Eg har prøvd å avle på silker i 3 år og det er vanskeleg å få nytt blod (gener) og vert litt lei meg når eg ser at raser vert kryssa i hytt og pine. Brun Italiener er utrydningstrua, du burde heller skaffe deg avlsdyr og avle desse i stadenfor å mixe.

Forstår ikkje kvifor du vil gjere det, er bekymra over at rasene vert utvaska fordi mange driv å mixar og ruger ut kyllingar som ikkje er rasereine. Dette er svært uheldig og kan bidra til at enkelte raser rett og slett forsvinn. Eg har prøvd å avle på silker i 3 år og det er vanskeleg å få nytt blod (gener) og vert litt lei meg når eg ser at raser vert kryssa i hytt og pine. Brun Italiener er utrydningstrua, du burde heller skaffe deg avlsdyr og avle desse i stadenfor å mixe.

Egentlig så tenker jeg å lage en helt ny rase, jeg skal avle videre på kyllingene hvis de blir pene å se på. Og så kan jeg selge til de som vil ha rugeegg og kyllinger/voksne av den nye rasen. Men det kommer an på om de blir pene. Jeg håper på å beholde ørneblikket til Brahma og den store kammen til Brun italiener, det hadde vært utrolig artig hvis jeg lykkes.

Uff... trur det er mange som er enig med meg når eg ber deg om å la vere, det finnest så mange flotte raser også mange som står i fare for å bli borte. Men det er ditt valg, eg har sagt mitt og står fast på det.

Det blir jo ingen ny rase, det blir en mix som ikke så mange betaler noe serlig for vil jeg tro... :-)

Men jeg skal ikke legge meg opp i hva folk ruger frem altså.

Jeg har mix høner, men de fikk jeg gratis og ruger frem noen mix nå for å ha selv, ikke for å selge videre.

Men jeg hadde ikke betalt for mix høner. Betaler for renrasede dyr.

Vær så snill og ikkje selg kyllingene som rase hvertfall, hva du ruger til deg selv legg ikkje vi oss borti..

Men for alldel ikkje kryss italiener og brahma på gøy. Det er lite gode brahma og italiener der ute, så hadde vert fint om du ville avle på reine raser

høres gøy ut og prøve og lage en ny rase, har tenkt litt på det men blir litt mye styr siden jeg snart begynner på videregående og skal flytte.