Jump to content
1977kjetil

Enkel ribbe "maskin"

Recommended Posts

Siden jeg ruger frem en del kyllinger blir det jo en del haner til mat, fant ut at jeg skulle gjøre jobben med slaktinga noe lettere. Har lagt ved bilder av ribbe "maskinen". Det er ikke den drillen jeg bruker, bruker en som går på strøm som er sterkere, skrudde den på drillen for å visse. Fester drillen til et bord og setter i gang, den ribber utrolig bra. Har bare brukt den på haner ennå, men den skal nok bli brukt på både andrikker og høner også.

Man kan lage den selv, finnes videoer på youtube på "chicken plukker" , valgte å kjøpe den på ebay da den kostet bare 200kr + frakt

post-2417-0-78383300-1351369897_thumb.jp

post-2417-0-97943000-1351369947_thumb.jp

post-2417-0-37837800-1351369987_thumb.jp

post-2417-0-56032600-1351370057_thumb.jp

jeg har også en sånnen, litt større, også kjøpt på ebay. men har ikke fått prøvd den ennå, siden jeg måtte selge unna hønene, skal ha høner igjen og da klekker jeg alltid haner til slakt, selger hønene. åssen fungerer den? skålder du fuglen først?

Jepp, varmer opp vannet til 65-68grader duper de nedi i ca 1minutt, så over i kaldt vann, så er det bare å sette igang maskinen, er overrasket over hvor effektiv den er, blir heller ikke så sliten i ryggen. Pleier å slakte en del i slengen :smiley: