Jump to content

Perlehøns

Recommended Posts

• 3 weeks later...

Ja de fanger mus og lyden de lager skremmer bort musa.

De er flinke til fly, mine perler har en vagle helt opp mot taket i buret sammen med Bantamen, der sitter de å koser seg både bantam og perler ; )

Jeg slipper de ut sammen med de andre hønsa i en overbygd voliere og det går veldig fint, de er veldig aktive og nysgjerrige, skal undersøke alt.

De har fått en hobby og det er å jage bort den store splash Brahma hanen, men han bryr seg lite om det og han har god nok plass til å komme seg unna.

Så har du plass til noen bråkete, aktive og utrolig morsomme fugler er det bare prøve.

De verper bra også, små butte egg med veldig hardt skall : )

De smaker ikke noe forskjellig fra hønseegg, Eggene er små men plommen er ganske stor. egge fargen er lys brun.

Bikkja fikk et perle egg av meg i forrige uke og kunne bruke det som en ball og tygge på det i flere timer før hun ga opp å spise det. Så skallet er hardt :)

Dverg eggene bruker hun 1 min på å spise opp.

Oj:O Det hørtes hardt ut, høres også ut som herlige fugler :D Vi må muligens flytte til neste år, så da må jeg forandre hønsegården litt å får kanskje kun anledning å gi de 3-4 kanskje 500 kvm istedetfor alt de kunne fått her, men sånn er det bare, men får se til neste år hva vi gjør :)

Vil ikke ha for mange raser, heller få, og flere og skikkelige linjer av de få jeg har :)

• 2 months later...