Gå til innhold

Få en nymfeparakitt tam..?


Mate

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på hvordan jeg kan få nymfeparakitten min tam.. Hun har vært hos oss i 1 år nå. Hun spiser fra handa å jeg får kose henne oppå hodet, men jeg får ikke lagt fingeren mot buken hennes. Hva bør jeg gjøre? Å er det normalt at hun er så sta å ikke vil ha fingeren min mot buken sin (har prøvd med pinne og hirse også)?

Å er det mye selskap i en undelat til nymfeparakitter? Å hjelper det hvis det er en tam undelat, så nymfeparakitten blir mere tam?

Tusen takk for hjelpen:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
avem

Hei :) ser at innlegget ditt er litt gammelt med svarer allikevel :) 


Jeg kjøpte meg en nymfeparakitt i dyrebutikken, altså hun var IKKE tam.. hver dag tok jeg hånda mi med mat i inn i buret, helt til hun kom bort til meg for å spise... for å få henne til å sitte på fingeren tok jeg den hånda jeg ikke mata med, og satt den så nærme buken som hun syntes var greit:  hold fingeren i ro på samme plass mens hun spiser av den andre hånda, når hun synes det er helt ok kan du sette fingeren nærmere og holde den helt i ro.. etterhvert vil du kunne sette fingeren helt inntil buken. Det viktige er at du gjør det i fuglen sitt tempo, ikke tving henne. hvis hun blir skremt å går vekk når du kommer med fingeren, lar du henne få mer avstand til hun blir trygg :) gi henne mat fra den ene hånda mens du holder fingeren i ro på samme sted etterhvert kan du sette fingeren nærmere fuglen helt til du rører buken og fuglen vil sette deg :)


 


Da jeg skaffet en make til min ( han var også tam) ble hun mer knyttet til han enn til meg, hun kunne fortsatt sitte på fingeren, få kos osv,..


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...