Gå til innhold

Etter klekking - når? og hva da?


ah09

Anbefalte innlegg

Vi er på dag 22 å 8 klekket i rakettfart idag morges, etter det har det skjedd lite, ett egg har holdt på med samme cm de site timene, og ser ikke ut til å komme så mye lenger, men det kan jo hende den jobber der inne enda, de andre eggene er det ikke hull i.


 


Når/hvordan vet dere at klekkingen er overstått? Og at det ikke kommer til å komme noen flere? Disse som er klekket idag morges kan være der til imorgen eller? til neste dag? Lenger?


Man skal jo vente til alle er ute, eller skal de plukkes ut idag og skall fjernes? Eller er det best at de er oppi der og piper sånn at de andre eggene hører de, hvor mange dager skal de da vente oppi der på de andre da? uten mat og drikke.


 


hva skal jeg gjøre etterpå? varmelampe, med passelig temp på lyst underlag, kokt eggeplomme, undulatfrø, oppdrett 2, og undulatsand? da har jeg dekket det de trenger eller?


 


Kan de drikke av et syltetøylokk, eller kan de drukne i det akuratt som vaktelkyllinger?


 


Når kan jeg flytte de ut i hønsehuset oppi en kasse, med varmelampe over? det er frost ute, å det er frost i bakken, bør de da vente til senere med å få komme ut der, å heller få rom i garasjen/kjelleren?


 


Andre ting jeg bør tenke på før de skal plukkes ut av rugemaskinen?


Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Vent til dei er eit døgn gammle, da yar du ut alle tørre kyllinger og egge skall, så slipper du og opne så mange ganger.

Dei bør taes ut når dei er eit døgn for da bør dei begynne og få vann..

Foret ditt høres greit ut..

Vann kan dei få i syltetøy lokk eller tefat.

Du bør nok ha dei innendørs første 4-6 ukene om det kan bli under 10 grader i hønsehuset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok supert, da skal vi plukke de ut imorgen, så får vi tid til å sjeke at varmelampen holder stabil temp i esken deres også før de skal ut av maskinen :)


 


Det blir ikke under 0 i hønsehuset, vi har ovn og lys på , så vannet der aldri fryser, men det er frost i bakken, hønsene er i drivhuset, mens de venter på at hønsehuset skal bli bygget. Å drivhuset står rett på jorden, kun sement grunnmur rundt, ikke golv inni, men da holder vi de inne til de er 6 uker :) Kjempespent på om det kommer flere til imorgen :D


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...