Gå til innhold

Passer disse rasene sammen?


Anbefalte innlegg

Hei


 


Vi er helt nybegynnere og holder på å ferdigstille hønsehus og hønsegård - og gleder oss veldig!!.


 


Får i løpet av noen dager 4 Sussex-høner som da er ca 10 uker gamle.


Vi lurer på å også ha 2 Dverg Kochin-høner som da er ca 13 uker gamle.


 


Vil det gå greit å ha disse rasene sammen?


 


Hvordan gjør vi når vi slipper dem inn i gården?


Alle samtidig eller en rase før den andre?


 


Bør hønene være inne i huset den første tiden eller skal de få lov til å gå både ute og inne?


 


Setter pris på alle svar :)


 


Hilsen


Henrik


 


 


Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Ja høner er en morsom hobby :smiley:  Jeg ville sluppet alle sammen inn på en gang,ellers må du regne med at det kan bli litt slossing de første dagene,noe som er helt normalt. Det kan jo være greit at de blir litt kjent inne først,men tror ikke det er noe problem at du lar de få gå ut ganske fort. Jeg vil tro at disse to rasene vil gå bra sammen,har hatt sussex sjøl en gang,og det var veldig rolige og greie høner,de gjorde aldri chabosene mine noe iallefall,og det er jo litt størrelsesforskjell på dem også.  Lykke til :azn:


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...