Gå til innhold

MILENA...??


Anbefalte innlegg

Har ikke sett at du har vært på det nye forumet under dette navnet, så derfor gjør jeg det slik i håp om at du ser det!

Du skrev et svar til meg på det gamle forumet, rett før det datt sammen - som jeg aldri fikk svart på:

norwegian skrev:

Trodde kanskje at hvis jeg fikk slaktekyllingene tidlig og holdt dem på restriktiv foring, så ville det være mulig å få dem fram til forplantningsdyktig alder? I neste omgang vil vel påvirkninga fra landhønsa gjøre at det blir mer naturlig, håper jeg. 

Jeg prøvde dette da jeg gikk på landbruksskolen. Det må svært nøye foring til, ellers vokser de for fort (som de er ment til å gjøre) og det gir ofte utglidning av hælsenen og de klarer ikke å gå. De jeg fikk til å overleve "ungdommen" ble skjelden mer en ett år, men de la litt egg. Disse dyra hadde også en tendens til å utnytte fôret så bra at de i realiteten gikk på diett hele livet og enda var de FETE 

MEN de var utrolig trivlige dyr!

Jeg får nå noen slaktekyllinger (sannsynligvis Cobb), og lurte veldig på om du har noen tips, fôrtabeller, vektgrafer eller lignende fra ditt forsøk på skolen.

Hadde vært takknemlig for tilbakemelding. All erfaring er av det gode!  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...