Gå til innhold

Vingekløpt løsgående


Andreas E.

Anbefalte innlegg

avem

Fuglene foretrekker å være utendørs hele døgnet. De liker ikke å være innestengt - særlig ville arter. Men hvis du bygger et hus med 3 vegger så kan de gå inn og ut etter egen ønske.

Fuglene mine har hus men de er sjeldent inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vingeklippingen vil bare vare frem til neste myting og da må du igang igjen...

Synd å vingeklippe så fine fugler :-\.. Nei lag deg skikkelig inngjerdet gård med not over så får fuglene dine det mye bedre og vil opptre mer naturlig  ;D

Hadde Rustender tidligere som var kirurgisk vingeklippet((det var gjort av den forrige eieren)  og det var et trist syn...Dyrlegen hadde fjerne halve vingen på en side og det var leit å se når de prøvde desperat å fly litt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sånn fjerning av det ytre lede på den ene vingen jeg tenkte på. Det er jo ikke pent gjort i det hele tatt men. hadde jo vært mye lettere å hatt en stor inhegning i stele for ett voliere synes jeg penere å se på også. men voliere hadde vært til det beste for fuglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kan artene rustand og mandarinand gå fritt ute? Dette henger vel sammen med hvor tamme artene er, altså er de sånn at de aksepterer folk men hellst ikke vil ha noe nærkontakt eller er de sånn at det er garantert at de rømmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan artene rustand og mandarinand gå fritt ute? Dette henger vel sammen med hvor tamme artene er, altså er de sånn at de aksepterer folk men hellst ikke vil ha noe nærkontakt eller er de sånn at det er garantert at de rømmer?

Nei, det kan de ikke. De rømmer hvis de får sjansen til det.. De er ikke så tillitsfulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...