Gå til innhold

Har fått et oppdrag!


Anbefalte innlegg

avem

Har du ikke en kompis som også har høner? Eller ei tante eller en nabo? Ellers er det jo gøy å selge egg, selv om du ikke har så mange.

Pass på at de er rene og fine, egg som ikke er helt rene vaskes i vann som er noen grader varmere enn eggene. Og så må du jo ha de i noe. Det er ikke lurt å selge dem i eggekartonger hvor det står "Prior" eller et annet storprodusentmerke på.

Regelverk for eggsalg i slik skala som du har planer om er ikke så komplisert: Du skal holde eggene kjølig, og de skal merkes med en "best før"-dato. Jeg pleier å sette best før en måned fram i tid fra verpinga.

Lykke til med salget da!  :smiley: Det hadde vært gøy med et bilde av deg og eggene på markedet...  :smiley:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg har funnet ut at jeg blir med.

skal bestille eggekartonger i dag, så da slipper jeg de rosa prior greiene(som jeg er blitt fryktelig lei).

Så har jeg tenkt og ta med noen bilder så folk får se hvor fine høner kan bli :)

desverre kjenner jeg ingen som har høner rundt her :) så jeg får gjøre det selv.

Men hvordan skal jeg få holde eggene kalde, må jeg dra med et kjøleskap eller bruker jeg bare en kjølebag.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres kjempe artig ut, kjempeflott at du vart spurt  :) Eg hadde slengt meg med, heilt klart!

Kan hende det kjem til fleire, som vil starte med høns. Du kan få deg ein oppsving på salg av høns og kyllingar til våren, litt ekstra peng til å dekke forutgifter er heilt supert  :)

Du kan sikkert bruke ein kjølebag, berre pass på at egga nederst ikkje frys. Berre legg nokre handkle opp på kjøle elementa, det går heilt sikkert fint.

Lykke til på torgdag  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg på torget(låner en data på biblioteket, søstrene mine passer på kassa :smiley:) Og salget går fint.

Eggekartongene er dekket med bilder og litt tekst (lagde det faktisk før jeg så innlegget til annciss) Skal prøve og legge ut bilder når jeg kommer hjem.

Takk for alle tips så dagen går fint :azn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...