Gå til innhold

Sette unghøner inn sammen med høne med 5 uker gamle kyllinger ?


Tessa

Anbefalte innlegg

i serien av muligens dumme spørsmål fra meg har vi i dag kommet til dette: 


 


Av praktiske årsaker har jeg en dkhøne med 4 kyllinger gående i et  eget, stort bur(ca  4 kvm ) i hønsehuset. Planen er å sette dem sammen med resten av flokken etterhvert. Men kan jeg som en mellomløsning sette 2-3 unghøner sammen med dem en stund, tror dere? 


 


Hilsen * det er et helt hav av ting jeg ikke vet om dette her, kjenner jeg :)*


Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Hm, tja,- selv tenker jeg altså følgende: 


dk-hønemor er av den ansvarsfulle typen, og passer godt på barna sine. Dersom ungfuglene skulle få lyst til å plage de må, tror jeg hun er kjapt ute med å forsvare dem. 


Jeg ser det som mer sansynlig at hønemoren skal komme til å være unødig skarp mot nykomlingene pga at hun passer kyllingene sine.


Men på den annen siden. jeg har jo ikke peiling, egentlig. 


Jeg tenker jeg skal sette nykomnligene i bur inne i høne/ kyllingburet en stund først, og så gjøre et forsøk på å slippe dem sammen.  Hvad tycks? 


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hønemor2 og kikki,- tusen takk for svar! 


 


Jeg valgte å sette sette unghønene i bur inne hos hønemor og kyllinger. Men så syntes jeg det hele så veldig fredelig og fordragelig ut,- og det er rolige, vennlige ungfugler det er snakk om, så da tok jeg dem likegodt ut av buret med det samme, jeg. Og det har godt helt knirkefritt. Hønemoren passer kyllingene sine, og ungfuglene er helt milde og fine. Peace and love! 


Jeg er overrasket over at dette gikk så veldig greit! 


 


Litt flaks skal da en nybegynner ha ;)


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...